شناسهٔ خبر: 78724 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خوزستان آخرین وضعیت جاده های درگیر بارش را تشریح کرد

پاکسازی دهانه آبرو پل‌ها برای عبور میزان مناسب آب/ بیشترین تمرکز برای جلوگیری از خسارت در شمال استان خوزستان بوده/ ذخیره‌سازی مناسب از سوی سازمان آب

عملیات بازگشایی راه در محور شهر سیل زده بنت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: بعد از اعلام‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی بابت ورود یک جبهه بارشی قوی به استان، مجموعه اقدامات لازم در این زمینه انجام گرفته و استان آمادگی کامل دارد.

غلامعباس بهرام نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین اقدامات انجام گرفته بابت اعلام‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی در بحث جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بارش باران اظهار داشت: با توجه به اخطاریه‌ها و اعلام‌هایی که سازمان هواشناسی بابت بارندگی‌ها داشت، مجموعه اقدامات لازم در این زمینه در استان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تنظیم و پاکسازی دهانه‌های پل‌ها در رودخانه‌ها و دیگر موارد قبل از شروع بارندگی‌ها در پاییز انجام شده تا هنگام بارندگی میزان آب مناسبی از آن‌ها عبور کند.

وی با اشاره به این‌که تیم‌های کامل در محل‌هایی که احتمال بیشترین بارندگی در استان خوزستان وجود دارد، مستقر شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اعلام انجام گرفته مبنی بر اینکه این جبهه شدت بیشتری دارد، از شهرستان‌های دیگر نیرو و امکانات در اختیار مناطق مدنظر قرار گرفته و آنجا مستقر شده‌اند. آمادگی کامل وجود دارد تا با شدت گرفتن بارش‌ها مشکلی پیش نیاید.

بهرام‌نیا افزود: بابت بارندگی‌های شب گذشته طبق گزارش‌ها ۲ ریزش اعلام شد که یکی در مسیر لالی و دیگری در شهرستان مسجدسلیمان بود. خوشبختانه همکاران ما بعد از اعلام در اسرع وقت عملیات پاکسازی را انجام دادند و در این زمینه تاکنون گزارش دیگری ارائه نشده و امیدواریم به سلامتی این جبهه پربارش را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها در شمال استان خوزستان بوده و در بقیه مناطق معمولی است، حداکثر امکانات در ۵ تا ۶ شهرستان لحاظ شده است. این امکانات همان‌طور که گفته شد در حوزه‌های بالادستی استان در کنار استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری است که در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، مسجدسلیمان، لالی و ایذه بارش‌ها بیشتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اعلام این‌که بابت تخلیه خانه‌ها و دیگر موارد کنار رودخانه‌ها، هشدار از طریق فرمانداری‌ها شهرستان‌ها انجام گرفته، تصریح کرد: با توجه به تجربه سیل قبلی و مجموعه اقدامات مناسبی که انجام گرفته، شرایط به این شکل باشد مشکل خاصی نخواهیم داشت مگر این‌که در حین بارندگی‌ها تغییراتی را شاهد باشیم.

وی افزود: هرچند که احتمال آن بسیار کم است اما همه دستگاه‌ها به خصوص سازمان آب بابت ذخیره‌سازی به فراخور وظایف اقدامات پیشگیرانه را انجام و آمادگی کامل دارند.