شناسهٔ خبر: 78736 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از توقف صادرات کالا خبر داد

آغاز رایزنی وزارت بهداشت با کشورهای همسایه برای جابجایی کالا از مرزهای زمینی/ دو کشور در حال رایزنی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از آغاز رایزنی با هدف تنظیم پرتوکل برای امکان تردد ناوگان باری از مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بسته شدن مرزهای زمینی کشورهای همسایه در برابر ناوگان ایرانی گفت: مرزهای زمینی کشور عمدتا کارکرد صادراتی دارند و کالاهای اساسی نیز از مرزهای زمینی جابجا نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر گروه هایی از وزارت بهداشت در حال رایزنی با کشورهای همسایه و انعقاد پروتکل هایی در قبال مرزهای مشترک هستند که تاکنون با دو کشور همسایه آغاز شده است.

اسلامي در خصوص آزادراه تهران-شمال هم چنين تاكيد كرد: در صورت اطمينان از منابع مالي مطالعات منطقه سوم آزادراه تهران- شمال تكميل و وارد فاز اجرايي مي شود.

وي با بيان اينكه سفر به شمال تقاضاي دائمي مردم است، از برنامه دولت براي كاهش ترافيك در مسير رسيدن به شمال خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت باند ٢٢ كيلومتري رفت در منطقه دو آزادراه تهران- شمال، از مرزن آباد تا پل زنگوله باند دوم به طول١٥ كيلومتر ساخته خواهد شد.

اسلامي گفت: تا پايان دولت تدبير و اميد ٣ كيلومتر از مسير چالوس نيز چهار خطه مي شود و مجموع اين اقدامات منجر به كاهش زمان و ترافيك رسيدن به شمال خواهد بود.