شناسهٔ خبر: 78737 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان از چگونگی تردد در محورها با وجود بارش باران می گوید

اتخاذ تدابیر لازم در استان همدان از ۱۵ آبان ماه/ مسیر عبور آب از کنار رودخانه‌ها کاملا باز است/ لغو تمامی ماموریت‌ها و مرخصی‌ها/ به کارگیری ۵۲۱ نفر در ۳۴ راهدارخانه

پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: تدابیر لازم با توجه به سردسیر بودن استان از ۱۵ آبان ماه انجام گرفته و تمام بخش‌ها آمادگی لازم را دارند.

مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ذر گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آماده باش این استان با توجه به بارش شدید باران و اعلام و هشدارهای سازمان هواشناسی جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی اظهار داشت:  با توجه به سردسیر بودن استان همدان، آمادگی‌های لازم در این خصوص پیش از این انجام و از ۱۵ آبان در آمادگی کامل قرار داریم.

وی ادامه داد: تمام ۳۴ راهدارخانه استان با ۵۲۱ نفر نیروی فعال با ۲۸۹ دستگاه وسیله نقلیه تماما آماده باش بوده و در این زمینه کلیه ماموریت‌ها و مرخصی‌ها لغو شده و با بخش‌بندی استان، همه در محل حضور دارند.

وی تصریح کرد:‌بارش‌ها از روز گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد اما با آمادگی لازم هرکجا و هر نقطه‌ای که آبگرفتگی وجود داشته باشد، وارد عمل خواهیم شد تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: تمام پل‌ها لایروبی و تمیز شده‌اند و مجرای عبور آب از پل‌ها کاملا باز است با این حال حجم بارندگی تا ۱۱۰ میلی متر و ۳۰ سانتی برف است که در این مقطع کوتاه دبی بسیار زیادی خواهد بود.

وی افزود: با همه این مسائل و کنترل‌های انجام گرفته احتمال دارد که یک بند نتواند آب را نگه دارد و شاهد خرابی جاده و رانش زمین باشیم. این‌ها مسائلی است که ممکن است اتفاق بیفتد و غیرقابل پیش‌بینی است اما همه عوامل ما حضور دارند تا امید به خدا اتفاقی نیفتد.

پناهنده با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد بحران استان برای تخلیه مناطق در معرض خطر به خصوص در کنار رودخانه‌ها اظهار داشت: در مجموعه اقدامات انجام شده با استان‌های مجاور هماهنگی‌های لازم انجام شده اما بیشترین توان برای استان همدان خواهد بود تا دچار مشکل نشویم.

وی افزود: کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان بسیج شده است که مثل سنوات گذشته موفق از این شرایط عبور کنیم. با این حال به اهالی کنار رودخانه‌ها اعلام لازم صورت گرفته هرچند که ما در استان جایی را نداریم که کنار رودخانه‌ها باشد.