شناسهٔ خبر: 78771 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

از سوی معاون مسافری شرکت راه‌‌آهن اعلام شد

جزییات استرداد بلیت قطارهای مسافری بدون کسرهزینه کنسلی

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن جزییات طرح استرداد بلیت قطارهای مسافری بدون کسر هزینه کنسلی از سوم اسفند ماه تا ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ را را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون مسافری راه‌آهن جزییات طرح استرداد بلیت قطارهای مسافری بدون کسر هزینه کنسلی از سوم اسفند ماه تا ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ را به شرح ذیل اعلام کرد.

۱- مسافرانی که متقاضی تغییر تاریخ سفر خود هستند می توانند حداقل ۷۲ ساعت قبل از تاریخ حرکت خود با سامانه صدای مسافر راه اهن به شماره ۵۱۴۹- ۰۲۱ تماس گرفته و نسبت به هماهنگی و تهیه بلیت جایگزین برای تاریخ مورد نظر خود اقدام کنند.
۲- مسافرانی که قبل از تاریخ ۹۸/۱۲/۳ نسبت به خرید بلیت قطار اقدام نموده اند و متقاضی کنسلی آن می باشند، می توانند از تاریخ ۹۸/۱۲/۷ لغایت ۹۸/۱۲/۲۹ و حداکثر تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از تاریخ حرکت قطار خود به مراکز مجاز فروش بلیت مراجعه و نسبت به استرداد بهای بلیت بدون کسر هزینه کنسلی اقدام نمایند.
۳- مسافرانی که قبل از تاریخ ۹۸/۱۲/۳ اقدام به خرید بلیت قطار نموده و در ۴ روز گذشته ( ۹۸/۱۲/۳ لغایت ۹۸/۱۲/۶) نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کرده اند، می توانند از تاریخ ۹۹/۱/۱۶ به مدت یک ماه با مراجعه به مرکز استرداد کننده بلیت خود هزینه کنسلی کسر شده را دریافت نمایند.
۴- ارائه اصل بلیت و یا متن پیامک الکترونیک شده آن به همراه کارت ملی در زمان استرداد الزامی است.
۵-بلیت قطارهای مسافری که از تاریخ ۹۸/۱۲/۳ به بعد خریداری شده است، مشمول این طرح نبوده و استرداد آن بر اساس قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود و همه قطارهای مسافری طبق برنامه سیر خود را در خطوط ریلی کشور انجام خواهند داد.