شناسهٔ خبر: 78809 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

اهتمام جدی برای بهسازی و ترمیم مناطق آسیب دیده از سیل

حسن‌نيا در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی از اهتمام جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های هرمزگان، سیستان وبلوچستان و کرمان برای بهسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده از سیل اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از محورهای آسیب دیده از سیل در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت:  سیل اخیر باعث تخریب گسترده راه ها در جنوب کرمان،شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد شده است که  امیداست با همکاری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این سه استان، راه های  مسدود شده بر اثر سیل اخیر  در حوزه بشاگرد بازگشایی شوند. 

 حسن نیا گفت: بیش از ۵۵۰۰کیلومتر از محورهای ارتباطی، اصلی، فرعی و روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر در جنوب استان کرمان بر اثر سیلاب چند روز و هفته گذشته تخریب و به ابنیه موجود در این محورها خسارت جدی  وارد شده است. 

 وی با بیان این که  بیشترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان به محور رودبارجنوب_ایرانشهر بوده است، افزود:  این محور که متصل کننده استان کرمان به سمت ایرانشهر و چابهار است، از مهم ترین محور ها و کریدورجنوب کشور محسوب می شود و بر اثر جاری شدن سیل آسیب جدی به این محور وارد شده است.

حسن نیا بیان کرد: این سیلاب در جنوب کرمان سبب  تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده ازماشین آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل ها بازگشایی شد و تردد در آنها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند . 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی جنوب کرمان افزود: در منطقه جنوب کرمان با توجه به کوهستانی بودن منطقه، راه های روستایی زیادی هم طعمه سیل شده اند که با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهد شد. 

  رئیس سازمان با اشاره به خسارت یک هزار میلیارد تومانی به راه ها و محورهای ارتباطی سه استان جنوبی کشور گفت: برای این حجم خسارت در صدد هستیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت اعتبارات بازسازی را تامین کنیم. 

حسن نیا در خصوص بازسازی مناطق و محورهای خسارت دیده از سیل گفت: آسیب بسیار زیادی در این مناطق به زیرساخت های راه وارد شده است و دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش بینی های صورت گرفته دو سال طول خواهد کشید.   بر اساس این گزارش معاون راه های فرعی و روستایی سازمان و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های مذکور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی کردند.​