شناسهٔ خبر: 78810 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

امکان تردد در آزادراه تهران-شمال به محض بازگشایی جاده چالوس

خادمی در جمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:به محض بازگشایی چالوس، تردد از آزادراه ممکن می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی ضمن اعلام بازدید خود از منطقه یک آزادراه تهران - شمال، اظهار داشت: منطقه یک آزادراه تهران – شمال برف روبی شده است و آماده تردد است اما به دلیل انسداد محور قدیم «چالوس» امکان عبور از آزادراه فراهم نیست.

خادمی گفت: به محض بازگشایی چالوس، تردد از آزادراه ممکن می شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: عملیات برف روبی در قطعه تازه افتتاح شده آزادراه تهران- شمال از شب گذشته انجام شد و تمام  ۳۲ کیلومتر آزادراه توسط دو دستگاه برف خور پاک شده است و منتظر بازگشایی چالوس برای آغاز عبور از آزادراه هستیم.

بنا بر این گزارش ایرنا از آنجایی که پایان قطعه یک آزادراه تهران - شمال به شهرستانک متصل می‌شود؛ اگر باقی مسیر مسدود باشد خودروها امکان تردد ندارند.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۱۷ سال فعالیت پیمانکاران چینی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، طی ۲.۵ سال،‌ پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسید و  ششم اسفند ماه توسط رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۲۲ تونل به‌طول ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت دارد، ۲۶ دستگاه پل به‌طول چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع  ۷۰ متری دارد.

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

 نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال برای روزهای عادی سال مبلغ ۲۰۰ هزار ریال و برای روزهای اوج سفر ۳۰۰ هزار ریال تعیین شد.