شناسهٔ خبر: 78950 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

اعمال ممنوعیت و محدودیت تردد خدمه شناورها در محوطه های بندری هرمزگان

افتتاح ۱۵ دستگاه ترانستینر ساخت ایران در بندر شهید رجایی با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اتخاذ تدابیری تردد خدمه شناورها در محوطه های بندری هرمزگان محدود و در برخی موارد ممنوع اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور درباره اقدامات کنترلی با ویروس کرونا، اظهار داشت: کلیه اقدامات کنترلی توسط  مرکز کنترل ترافیک دریایی و ماموران قرنطینه انسانی اعزامی از شبکه بهداشت به شکل ۲۴ ساعته در لنگرگاه بندرعباس انجام می گیرد، لذا  پس از حصول اطمینان از سلامت جسمی خدمه شناورها و تایید نمایندگان بهداشت اجازه ورود کشتی به بندر و پهلو گیری صادر می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تمهیدات اندیشیده شده بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بهداشت جهانی در هنگام توقف کشتی ها در بنادر نیز اشاره کرد و گفت: پیرو تصمیمات اتخاذ شده تا خروج از شرایط موجود تردد خدمه شناورها در فضای بنادر محدود و در برخی موارد ممنوع شده و تهیه تمامی لوازم اعم از قطعات  یدکی و اقلام مصرفی باید از طریق نمایندگی های خطوط تهیه و تامین  و در اختیار افراد مستقر بر روی کشتی قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهارداشت: خدمه شناورها که قصد جابجایی، آمد و شد در پایان شیفت کاری را دارند ملزم به انجام تست های غربالگری و کنترلی هستند و پس از حصول اطمینان و اجازه دستگاه های مربوطه می توانند شیفت جدید کاری خود را آغاز و یا کشتی را ترک کنند.

وی افزود: شناوری اختصاص یافته برای انتقال موارد احتمالی از کشتی به بندر و همچنین خودرو ویژه به شکل ایزوله شده با رعایت تمام الزامات بهداشتی درصورت مشاهده موارد مشکوک احتمالی مهیا شده است.

بنابر اعلام مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان چنانچه کشتی های مسافری با تعدد نفرات وارد کشور شوند با هماهنگی صورت گرفته از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور تسریع در انجام کنترل سلامت مسافران تعداد افراد قرنطینه انسانی بیشتری بر روی شناور حضور یافته و در حداقل زمان ممکن با رعایت استانداردها و دقت نظر موارد کنترلی را انجام می دهند.