شناسهٔ خبر: 78986 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در دیدار کنسولگر پاکستان با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی مطرح شد:

تاکید بر عدم برون‌سپاری خدمات کنسولی روادید و امور اجتماعی پاکستان برای رانندگان ایرانی/ ضرورت توجه پاکستان به ساخت دو پایانه مرزی

ترانزيت در دیدار کنسولهاي رواديد و امور اجتماعي پاکستان با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر تصدي مستقيم همكاران سفارت و عدم برون‌سپاري خدمات، مضافاً پاسخگویی و اولویت‌دهی امور رانندگان به دیگر متقاضیان رواديد، تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، كنسولهاي رواديد و امور اجتماعي  پاکستان با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در خصوص مسائل حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌ای بین دو کشور دیدار و گفتگو کردند.

منوچهر سلمان‌زاده در این دیدار با اشاره به سابقه ۳۳ ساله موافقتنامه حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور و برگزاري کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و جاده‌ای افزود: مناسبات حمل‌ونقلي جاده‌اي  دو كشور در سطحي مطلوب بوده و دستور کار اصلی این دیدار رسيدگي به مشکلات روادید رانندگان ایرانی از کنسولگری پاکستان است.

 وی اظهار داشت: به‌منظور کاهش زمان صدور روادید رانندگان پیشنهاد شد، نماینده‌ای از سوی انجمن صنفی شرکتهای حمل‌ونقل بین‌المللی ايران، معرفی و برای تجمیع درخواست روادید اقدام نماید تا ضمن کاهش مراجعات افراد، امکان هرگونه دخالت واسطه‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

سلمان‌زاده خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مبادلات تجاری و حمل‌ونقلی بین دو کشور و با تاکید روسای جمهور دو طرف، ساخت دو پایانه مرزی ریمدان و پیشین از سوی طرف ایرانی آغاز شده است که نیازمند تسریع و توجه بیشتر از سوی طرف پاکستانی است.

این گزارش حاکی است، آقايان سليمان و شاه‌پسند، کنسولهاي رواديد و امور اجتماعي پاکستان، ضمن اشاره به گستره خدمات كنسولي پاكستان در تهران، مشهد و زاهدان، نسبت به تصدي مستقيم همكاران سفارت و عدم برون‌سپاري خدمات، مضافاً پاسخگویی و اولویت‌دهی امور رانندگان به دیگر متقاضیان رواديد، تاکید و در زمینه رسیدگی به مشکلات مطروحه و اجرای پیشنهادهای طرف ایرانی از طریق مراجع ذیربط اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است در این نشست، نمايندگان صنوف شركتهاي حمل‌ونقل بين‌المللي نيز حضور داشته و درخصوص همكاري بر موارد مطروحه، اعلام آمادگي و برخي پيشنهادها ارائه شد.