شناسهٔ خبر: 79189 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساختمان مرکزی راه‌آهن به نام شهدای راه‌آهن نامگذاری می‌شود/ فراخوان مسابقه ملی طراحی بنای یادبود

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن، در پیامی ویدئویی به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت مقام شهدا و ایثارگران، از نامگذاری ساختمان مرکزی راه آهن به نام شهدای راه آهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی گفت: به مقام شامخ و بلند شهدای گرانقدر کشورمان، سلام و درود می فرستیم و همه مدیون تلاش، فداکاری و خون شهدا هستیم. 

وی با بیان اینکه آمار بالای شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در شرکت راه آهن مایه افتخار و مباهات است افزود: همواره باید فداکاری و ایثارگری آن عزیزان را الگوی خود قرار داده و به سیره آنها تأسی کنیم.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: به پاس جانفشانی آن عزیزان، ساختمان مرکزی راه آهن به نام ارزشمند شهدای راه آهن مزین می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ساختمان ادارات کل همه مناطق راه آهن نیز به نام شهدای راه آهن آن منطقه نامگذاری خواهد شد.

فراخوان طراحی بنای یادبود

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هماهنگی واحد امور ایثارگران راه‌آهن، مسابقه بزرگ طراحی یادمان و تندیس شهدا در بین همه فرهیختگان و هنرمندان برگزار می شود.

رسولی افزود: این فراخوان با هدف یاداوری فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ایثارگران عظیم الشان راه آهن برگزار می شود.

وی ادامه داد: لوح و بناهای یادبود برتر طراحی شده توسط هنرمندان و مجسمه سازان که توسط هیات داوران انتخاب خواهد شد، در فضای خارجی ایستگاه های راه آهن مراکز استان ها و ورودی ادارات کل مناطق راه آهن نصب خواهد شد