شناسهٔ خبر: 79290 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ورود ۳۲۲ دستگاه انواع واگن به ناوگان ریلی کشور/ بهره‌برداری از سه پروژه زیربنایی

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم ورود ۳۲۲ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و خودکشش به ناوگان ریلی کشور با حضور معاون رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: خط دوم راه‌‌آهن کرج-کردان-هشتگرد نیز تکمیل و در جریان این مراسم بهره‌برداری می شود.

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نکته حائز اهمیت در نوسازی ناوگان ریلی را تولید داخل بودن تمام واگن‌های ورودی به ناوگان ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: ۳۲۲ دستگاه انواع واگن باری، مسافری و خودکشش به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان امروز در مراسمی با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به ناوگان ریلی کشور وارد می شوند که با احتساب ورود این تعداد،‌ امسال در مجموع ۷۷۸ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به ناوگان حمل‌ونقل ریلی اضافه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی ناوگان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۴ درصد رشد داشته است.

وی پروژه دیگر که تکمیل و آماه بهره‌برداری شده است را اصلاح هندسی خطوط و سوزن‌بندی ایستگاه کرج عنوان کرد و گفت: حدود ۳۲ دستگاه سوزن جدید نصب و حدود ۱۲ سوزن جابجا شده است. همچنین طول سکو و خطوط ایستگاه نیز اصلاح شده است 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: با این اقدام گلوگاه محور ریلی شمال غرب به سمت غرب تهران در محوده ایستگاه کرج برطرف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه بعدی را بهره‌برداری از پل قزلحصار عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از این پل از اهمیت بسیار بالایی در کاهش ترافیک و ارتقا ایمنی دارد.

رسولی در پایان با اشاره به تکمیل عملیات اجرایی خط دوم کرج-کردان-هشتگرد بیان داشت: با بهره‌برداری از این قطعه گلوگاه ترافیکی محور شمال غرب برطرف می‌شود و البته در فروردین ماه سال آینده ادامه آن تا قزوین تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌ شود.

وی ارزش مادی سه پروژه را مجموعا ۱۶۵میلیارد تومان عنوان کرد.