شناسهٔ خبر: 7946 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مطرح شد

تاکید وزیر راه بر بازخوانی طرح احیای هویت بافت تاریخی شیراز با رویکرد بازآفرینی

ارگ كريم خان شيراز وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به معاون خود بر ضرورت بازآفرینی شهری و احیای هویت بافت تاریخی شهر تاریخی شیراز و بازخوانی طرح تهیه‌شده برای این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعد از برگزاری جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری که موضوع طرح بافت تاریخی شهر شیراز در دستور کار آن قرار داشت، در نامه‌ای خطاب به محمدسعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بر لزوم توجه به بازآفرینی شهری و احیای هویت بافت تارییخی شهر شیراز تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این نامه آورده است: از آن‌جا که شهر شیراز نه تنها برای ساکنان، که برای تمام ایرانیان عزیز است و از جمله شهرهای بازتاب‌دهنده هویت ملی شهری ایران است و در دل ایران‌شهر قرار دارد، شایسته است که یک بار دیگر طرح بافت تاریخی شهر شیراز با رویکرد بازآفرینی مورد تجدید نظر قرار گیرد.

آخوندی خطاب به معاون خود می‌نویسد: بر همین اساس، شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب نمود که شرکت عمران و بهسازی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری شیراز زیر نظر دبیرخانه شورای عالی طرح تهیه‌شده را با رویکرد احیای هویت بافت تاریخی شهر شیراز و بازآفرینی شهری مورد بازخوانی قرار دهد و در صورت ضرورت اصلاحاتی را در طرح اعمال کند.

وزیر راه در این نامه که رونوشت آن برای سید محمد احمدی استاندار فارس و دکتر پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری ذکر شده آورده است: افزون بر این ضروری است ساختار مدیریتی، طرح‌های پیش‌ران، نظام راهبری، نظام مالی و مشارکت دادن مالکان و سرمایه‌گذاران و سایر توصیه‌های لازم نیز تدوین و ارائه گردد. چنانچه در این ارتباط ضروری باشد از تجریبات بین‌المللی از جمله آنچه در اسپانیا، فرانسه و مراکش مورد عمل قرار گرفته است استفاده شود. ترتیبات لازم را اتخاذ کنید. شایسته است اقدامات آغازین خود را ظرف ۶ هفته ارائه کنید./

نظر شما