شناسهٔ خبر: 7956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شمار کشته‌شدگان به ۲۶ رسید / جزئیات وضعیت مصدومان حادثه سقوط اتوبوس گردشگران خارجی در بیمارستان‌های چالوس و نوشهر

سقوط اتوبوس مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: ۱۴ نفر از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس اسکانیا به دره چالوس در بیمارستان طالقانی چالوس بستری شده و دو نفر دیگر به علت وخامت وضعیت شان به بیمارستان نوشهر منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حیدر نوروزی با اعلام این خبر به خبرنگار ما و در برابر این پرسش که آیا اطلاعات بیشتری دراین باره وجود دارد یا خیر ،گفت: بر اساس اظهارات کمک راننده، این اتوبوس حدود ۳۰۰ متر عقب تر از محل وقوع حادثه دچار نقص فنی و ترمز بریدگی شده بود که وقتی وی سعی در قرار دادن سنگ جلوی چرخ های جلویی را داشته ناگهان اتوبوس به حرکت درآمده و در محدوده پیچ کمرزرد روبروی سد سیاه بیشه به دره سقوط می کند.

نوروزی در ادامه گفت: تمامی مسافران اتوبوس عراقی بوده و تنها راننده و شاگرد آن ایرانی بودند که در حال حاضر ۱۴ نفر از مصدومین در بخش های مختلف بیمارستان طالقانی چالوس بستری بوده و در حال مراقبت هستند . ۲مسافر دیگر نیز به علت وخامت وضعیتشان و رسیدگی بیشتر به بیمارستان نوشهر منتقل شده و هم اکنون در بخش ccu این بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

بنابر اعلام پلیس راه استان مازندران مقارن ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه سه شنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۴ یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به شماره انتظامی ۲۱۴ ع ۱۱/ایران ۲۲ متعلق به شرکت تعاونی ترکیبی تهران شمال (ترمینال غرب ) با ۴۰ مسافر که تبعه عراقی بودند از تهران به مقصد رامسر در حرکت بوده است که در مسیر حرکت پس از برخورد با دیواره کوه به عمق ۲۵۰ متری دره سقوط می کند.

شمار کشته شدگان ناشی از سقوط اتوبوس به دره در جاده چالوس منطقه سیاه بیشه ۲۶ نفر و تعداد زخمی ها ۱۶ تن گزارش شده است.

احتمال دارد تعدادی از سرنشینان این اتوبوس نیز به هنگام سقوط به دره به داخل رودخانه پرتاب شده باشند که جستجو برای یافتن آنان همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر نیروهای هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و تیم گشت راهداری در تلاش اند تا اتوبوس سقوط کرده را از دره خارج کرده و این ناحیه را پاکسازی کنند.

نظر شما