شناسهٔ خبر: 79727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تا به امروز انجام شده است

رشد ۳۰ درصدی تناژ حمل شده کالای اساسی از بندر امیرآباد

بندر امیرآباد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از افزایش ۳۰ درصدی جابجایی کالای اساسی حمل شده از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد از ابتدای فروردین تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان، ستاد مرکزی مقابله با کرونا مصوباتی در زمینه اعمال محدودیت تردد و ورودی و خروجی‌های شهرها و استان‌های درگیر ابلاغ کرد.

وی درباره وضعیت جابجایی کالای اساسی در مازندران در این ایام گفت:‌ هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا به ویژه کالاهای اساسی اعمال نشده و نخواهد شد و بر اساس جدیدترین آمارهای دریافت شده از ابتدای سال تا تاریخ ۱۶ فروردين ماه امسال  ۹۳۰۱۰ تن كالای اساسی از بندر امیرآباد به ساير نقاط كشور حمل شده كه در مدت مشابه (۱۶روز) سال گذشته رشد ۳۰ درصدی دارد.

نجفی درباره اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق ناوگان باری اظهار کرد: چندین دستورالعمل تا کنون طی هفته‌های گذشته به همه تشکل های صنفی ابلاغ شده و بر صحت اجرای آن نظارت می شود.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط این اداره کل در شرکت های حمل و نقل بار و مسافر اظهار داشت: تبدیل نوبت مجازی به نوبت واقعی در پایانه‌های بار (دیگر نیازی به ثبت اثرانگشت از سوی رانندگان نیست )، استفاده از دستگاه پوز توسط رانندگان كمي ضمن ضدعفونی کردن افراد و وسایل حمل و نقل عمومی جابجا کننده بار، تب سنجی از رانندگان، ضدعفونی کردن سالن‌های اعلام بار در هر روز در دو مرحله صبح و بعد از ظهر و توزیع اقلام بهداشتی به آنها از جمله اقدامات این اداره کل در این ایام است.