شناسهٔ خبر: 79929 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اهم اقدامات سازمان بنادر در حوزه دریایی طی سال ۹۸؛

جلوگیری از انسداد تجارت دریایی کشور به رغم تحریم ها/ تأمین سوخت کم سولفور مورد نیاز خطوط کشتیرانی با پیگیری از مراجع ذیربط/ نقش آفرینی بنادر در مقابله و کنترل سیلاب استان های ساحلی/ ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای ایرانی و خارجی

بندر سازمان بنادر و دریانوردی طی سال ۹۸ اقدامات متعددی را در حوزه دریایی و به ویژه ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی انجام داده که مهم ترین آن جلوگیری از انسداد تجارت دریایی کشور به رغم اعمال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته اقدمات متعدد و اثرگذاری را در حوزه دریایی و ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی انجام داده که علاوه بر جلوگیری از انسداد مجرای تجارت دریایی کشور به رغم اعمال تحریم های آمریکایی ها و تأمین سوخت کم سولفور مورد نیاز خطوط کشتیرانی  با پیگیری از مراجع ذیربط می توان به نقش آفرینی بنادر در مقابله و کنترل سیلاب استان های ساحلی کشور اشاره کرد.

انجام لایروبی ۴۰ هزار متر مکعب از دهانه گرگان‌رود

انجام لایروبی ۴۰ هزار متر مکعب از دهانه گرگان‌رود و انجام عملیات خارج سازی کشتی واژگون شده SL-STAR از اسکله بندر شهیدرجایی بخش دیگری از  اقدمات انجام شده در حوزه دریایی است.

در همین راستا با تلاش های صورت گرفته ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی با ۱۱۹۵۹ مورد بازرسی از شناورهای ایرانی و ۲۵۷۹ کشتی خارجی در بنادر و استفاده از خدمات پهپادی جهت انجام عملیات جستجو و نجات دریایی نیز طی سال گذشته در حوزه دریایی مدنظر قرار گرفت.

تأمین ۱۹ دستگاه تجهیزات نمونه برداری از مخازن آب توازن کشتی ها

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، برگزاری مانور ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریای خزر در بندر امیرآباد،  تأمین و تحویل  ۱۹ دستگاه تجهیزات نمونه برداری از مخازن آب توازن کشتی ها به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان به  بنادر کشور و دریافت مواد زائد نفتی به میزان ۷۰۴۹ مترمکعب و ۴۵۰۲ مورد زباله از کشتی های متردد به بنادر کشور نیز طی سال گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و به ویژه ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی صورت پذیرفت.

تهیه سند تخصصی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جابجایی شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر-سفر مسافر و گردشگر در نوروز سال گذشته از ۴۵ پایانه دریایی در شمال و جنوب کشور را می توان به عنوان دو نمونه از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه نام برد.