شناسهٔ خبر: 8024 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی دریایی با حضور آخوندی/ نمایش توانمندی‌های ۹۵ شرکت داخلي و خارجی

نمایشگاه دریایی سومین نمایشگاه بین‌المللی دریایی با حضور وزير راه و شهرسازي در شبستان مصلای تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سومین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران دقایقی پیش با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

این نمایشگاه از امروز (شنبه ۱۶ خرداد) آغاز به کار کرد و تا روز سه‌شنبه ۱۹ خرداد به مدت ۴ روز ادامه دارد.

در این نمایشگاه ۷۵ شرکت ایرانی و ۲۰ شرکت خارجی از ۱۱ کشور ایتالیا، سوئیس، آلمان، مغرب (مراکش)، کرواسی، ژاپن، کره‌جنوبی، فیلیپین، پاکستان، قزاقستان و امارات متحده عربی توانمندی‌های دریایی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

براساس این گزارش ایران با داشتن ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل و همجواری با بزرگترین دریاچه جهان و همچنین قرار گرفتن در مهم‌ترین منطقه دریانوردی (خلیج فارس) یکی از کشورهای منحصر به فرد منطقه محسوب می‌شود.

سازمان بنادر و دریانوردی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع فعالیت‌های دریایی کشور با مشارکت دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور این نمایشگاه را از امروز (۱۶ خرداد) تا سه‌شنبه (۱۹ خرداد) با هدف ارتقاء سطح عملی، فناوری و فرهنگی دریایی و ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت حمل و نقل دریایی ایران در محل شبستان مصلای تهران برگزار می‌کند.

بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ایران باید در جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه قرار گیرد که این نمایشگاه فرصتی برای مطرح شدن نام کشور در عرصه تجارت و فناوری دریایی است./

نظر شما