شناسهٔ خبر: 8025 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام:

راه‌اندازی منطقه آزاد اقتصادی در شهر فرودگاهی امام/ باید از منابع داخلی استفاده کنیم

فخریه کاشان رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه سرعت ساخت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) رضایت‌بخش نیست، گفت: باید از منابع داخلی برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ اصغر فخریه کاشان امروز ۱۶ خرداد ماه در مراسم بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی(ه) زمانی شروع شد که کشورهای همسایه جزایر کوچکی بودند اما این کشورها امروز دارای فرودگاه‌های بزرگ بوده و چندصد میلیون مسافر را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: یکی از اهداف ما بهبود کیفیت وضعیت موجود فرودگاه است در این راستا گروهی تعیین شده که در حال معاینه وضعیت هستند تا نسخه‌ای را بپیچند و بتوانیم عبور و مرور مردم را تسهیل کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تأکید براینکه سرعت ساخت ترمینال ۵ سابق و سلام فعلی مورد رضایت نیست، بیان کرد: از بنیاد مستضعفان می‌خواهیم پروژه را سه شیفته کند. آنها مسئله پول را مطرح کرده‌اند در این زمینه همکاری مشترکی با آنها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ترمینال دو سابق نیز به نام ترمینال «ایران شهر» نامگذاری شده است، ادامه داد: امیدواریم مشکلات موجود را با برنامه‌ریزی انجام شده برطرف کنیم.

فخریه کاشان به دو برنامه دیگر این فرودگاه اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد اقتصادی شهر فرودگاهی نیاز به یک برنامه‌ جامع و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه مهندسان کشور به ساختمان سازی با نگاه معماران سال‌های قبل متفاوت است، گفت: متأسفانه این نگاه روبه‌افول بوده است دیروزبه فرودگاه مهرآباد رفتم متأسف شدم چون ورودی این ترمینال دو پارکینگ روبروی هم ساخته شده است که ورود و خروج مسافران، ماشین‌ها از یک باریکه انجام می‌شود و این مسئله باعث اذیت مسافران می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه امسال تبصره‌هایی وجود دارد که به شرکت‌های پیمانکار برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بانک‌ها و منابع در اختیار مردم کمک می‌کند، بیان کرد: در این راستا با بنیاد مستضعفان صحبت کردیم که شرکت سازنده «ترمینال سلام» بتواند از بند و تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۴ کمک بگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تأکید کرد: جذب منابع و تجهیز آن برای پروژه‌های فرودگاهی به دست پیمانکاران داخلی میسر است و به جای آنکه درب خانه چینی‌ها را بزنیم باید از منابع داخلی استفاده کنیم./

نظر شما