شناسهٔ خبر: 80281 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی

تکمیل ۹ بیمارستان توسط سازمان مجری با تخصیص ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار از سوی دولت/احداث ۱۴ بیمارستان توسط سازمان مجری در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ / تخصیص بیمارستان‌ها به درمان بیماران کرونایی

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات ۱۴ بیمارستان احداث شده توسط سازمان مجری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ که به درمان بیماران کرونایی، اختصاص یافت را اعلام کرد و گفت: امید است دولت در سال جاری ۵۰۰ میلیاردتومان به سازمان مجری اختصاص دهد تا ۹ بیمارستان دیگر تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دیدار معاون اول رییس‌جمهور با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ابتدای دولت تدبیر و امید مجموعا ۱۲۷ بیمارستان را با بیش از ۲۳هزار و ۲۶۲ تخت بیمارستانی در دست احداث داشت و موفق شد تا ۶۳ بیمارستان را با ۷ هزار و ۵۰۰ تخت، تکمیل کرده و تحویل بدهد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های کوچک و بزرگ فراوان تقریبا در تمامی استان‌ها ساخته و تحویل شد، افزود: هم اکنون سازمان مجری ۲۷ بیمارستان را در دست احداث دارد. همچنین ۳۷ بیمارستان نیز توسط سازمان مجری احداث و به وزارت بهداشت، تحویل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال ۹۷، هفت بیمارستان ِ سوختگی اهواز در خوزستان، خوی در آذربایجان‌غربی، باشت در کهگیلویه و بویراحمد، پارس‌آباد در اردبیل، یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد، لاهیجان در گیلان و بهار در همدان را با ظرفیت بیش از ۶ هزار و ۲۵۶ تخت احداث کرد و به وزارت راه و شهرسازی تحویل داد که این بیمارستان ها به بیماران کرونایی تخصیص یافته است.

علیزاده تصریح کرد: بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری توانستند در بحران کرونا به مردم نیازمند به درمان خدمات ویژه‌ای ارایه بدهند.

وی همچنین اعلام کرد: در سال ۹۸ نیز هفت پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان بروجن در چهارمحال و بختیاری، بهشهر در مازندران، پاوه در کرمانشاه، زرند در کرمان، تالش در گیلان، سراوان در سیستان و بلوچستان و سقز در کردستان با ظرفیت بیش از یکهزار و ۳۸۵ تخت توسط سازمان مجری تکمیل و به بهره برداری رسید که نقش عمده ای در مقابله با بحران کرونا داشتند.

مدیرعامل سازمان مجری در بیان درخواست خود از دولت و معاون اول رییس جمهوری، گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال ۹۸ به دلیل بحران کرونا بودجه‌ای به سازمان مجری تخصیص نیافت امید است با حمایت دولت و تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیاردتومانی سازمان مجری بتواند ۹ بیمارستان دیگر را نیز به مدار بیاورد و با تکمیل آنها، این بیمارستان‌ها نیز به درمان در این شرایط حساس، تخصیص یابد.