شناسهٔ خبر: 80283 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ارتباط ویدئو کنفرانسی معاون اول ردیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی با بندر چابهار مطرح شد؛

رشد ۱۷۷ درصدی تخلیه کالای اساسی در بندر چابهار/ عدم وجود کالای رسوبی کانتینری و فله در بندر چابهار /ترخیص و خروج کالای اساسی با حداقل اسناد و در کوتاهترین زمان/ تعامل بندر و گمرک در تخلیه و خروج ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی

برنامه صبح امروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی دیدار داشت. در بخشی از این حضور ارتباطی ویدئو کنفرانسی با هرمزگان و بندر شهید رجایی برقرار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی دیدار داشت. در بخشی از این حضور ارتباطی ویدئو کنفرانسی با سیستان و بلوچستان و بندر شهید چابهار برقرار شد. 

در این ارتباط بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تخلیه کالاهای اساسی در این بندر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ ، بیش از ۱۷۷ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در این زمینه میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این بندر طی فروردین ماه امسال۳۰ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بندر چابهار ۴۰ درصد و کالاهای غیرنفتی ۳۰ درصد رشد داشته است.

 وی با توضیح اینکه ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی طی ۷  فروند کشتی در هفته جاری به بندر چابهار وارد شد و عملیات تخلیه این کالاها در حال انجام است، افزود: طی یک سال گذشته ورود کشتی های سایز بزرگ به این بندر ۲۳ درصد رشد داشته که با این موضوع، شاهد افزایش تردد ۴۵ درصدی در جاده های مواصلاتی استان بودیم. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  احداث سازه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار با هدف تأمین و  ارتقاء ایمنی و امنیت دریانوردی در بازه زمانی ۲۵ روزه و به طول ۶۰ متر را یکی از اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه دریایی اعلام کرد.

تعامل هرچه بیشتر گمرک در راستای ترخیص هرچه سریع تر کالا

در ادامه کریمی؛ مدیرکل گمرک چابهار با بیان اینکه ترخیص و مجوز خروج کالا با حداقل اسناد صورت می پذیرد، گفت: گمرک تعامل و همکاری همه جانبه ای در راستای ترخیص هر چه سریعتر کالا از طریق مبادی بندر دارد.

وی ضمن ابراز رضایت از فعالیت شبانه روزی بندر و گمرک اظهار داشت:  آمار کالای رسوبی کانتینری و فله در بندر چابهار منفی است. 

شایان ذکر است، این جلسه  امروز (سه شنبه ۲ اردیبهشت) و از طریق ویدئوکنفرانس به ریاست اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور و با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل سه بندر  هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان برگزار و  عملکرد سال ۹۸ و روند فعالیت بنادر یاد شده در شرایط بحران ویروس کرونا،گزارش شد.