شناسهٔ خبر: 8038 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعید نژاد مطرح کرد:

آغاز فعالیت مجدد ۸ شرکت بزرگ دریایی در بنادر ایران/ افق روشنی در فعالیت‌های بندری و دریانوردی می‌بینیم

محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز فعالیت مجدد ۸ شرکت بزرگ دریایی در بنادر ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید نژاد در حاشیه نخستین روز از سومین نمایشگاه بین‌المللی دریایی گفت: نمایشگاه دریایی با حضور ۷۵ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی برگزار شد و به مدت ۴ روز ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه حضور بیش از پیش شرکت‌های خارجی در نمایشگاه و عملکرد خطوط کشتیرانی طی ماه‌های گذشته در بنادر ایران، افق روشنی را در زمینه فعالیت بندری و دریانوردی کشور نشان می‌دهد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به استقبال شرکت‌های حمل و نقل دریایی و بندری از نمایشگاه گفت: ۸ شرکت بزرگ دریایی مجددا به بنادر ایران برگشتند و فعالیت خود را در بنادر ایران آغاز کردند. خوشبختانه حضور شرکت‌های بزرگ در حوزه حمل و نقل و صنایع دریایی نشان می‌دهد فعالیت این شرکت‌های در آینده در کشورمان بیشتر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته صنایع دریایی داخلی کشور از رشد بسیار بالایی برخوردار بودند. این توانایی‌های داخلی در کنار تعامل با شرکت‌های بزرگ دنیا می تواند در تأمین نیازهای داخلی ایران نقش جدی داشته باشد.

سعید نژاد با بیان اینکه امروز شرکت‌های بزرگی در زمینه ساخت شناور، سکو و تجهیزات بندری فعالیت می‌کنند گفت: تولیدات برخی از این شرکت‌ها در سطح استانداردهای بالای بین المللی است که سازمان بنادر و دریانودری به عنوان نهاد حاکمیتی تولیدات را تأیید و استفاده از این تجهیزات را در اولویت قرار می‌دهد./

نظر شما