شناسهٔ خبر: 8047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر در گیلان اعلام شد:

آسفالت پنج هزار کیلومتر راه‌ روستایی تا پایان سال/ تاکید بر افزایش اعتبارت پروژه‌های راهسازی رودسر

پروژه های راهسازی گیلان معاون ساخت ونگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی از آسفالت پنج هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان، سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی عصر چهارشنبه و در جریان بازدید از وضعیت جاده رحیم آباد - قزوین و نیز بررسی راه های روستایی اشکورات رحیم آباد شهرستان رودسر بیان کرد: این پروژه ها بیشتر در استان های محروم و مرزی کشور همچون هرمزگان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان انجام می گیرد.

میرشفیع در این باره گفت : حجم سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ها (که برخی نیز مربوط به مناطق کوهستانی کشور همچون منطقه اشکورات رودسر است) یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

میرشفیع در ادامه افزود : این اعتبار از محل اعتبارات وزارتخانه، اعتبارات استانی و تبصره ۲۲ پیش بینی و لحاظ شده است.

میرشفیع با بیان این مطلب که تخصیص دیرهنگام اعتبارات مشکل اصلی مناطق سردسیر است، اضافه کرد: همین موضوع باعث ایجاد محرومیت مضاعف در این مناطق شده و روند کار را به تأخیر انداخته است.

میرشفیع در ادامه  اضافه کرد: منطقه اشکورات رودسر از نظر توسعه زیر ساخت ها از شاخص میانگین کشوری پایین تر است به همین علت ضرورت دارد برای این مناطق اعتبارات بیشتری لحاظ شود.

وی همچنین از آسفالت راه های روستایی دهستان شوئیل به طول ۱۰ کیلومتر، سیارستاق و تکاس به طول ۱۵ کیلومتر و ویشکی به طول ۱۰ کیلومتر در اشکورات رحیم آباد رودسر در سال جاری خبر داد.

در بازدید سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی از وضعیت راه قزوین - رحیم آباد و نیز بررسی راه های روستایی اشکورات رحیم آباد شهرستان رودسر ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، فرمانداران شهرستان های رودسر و املش و نیز نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 ۱۰ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است./

نظر شما