شناسهٔ خبر: 8049 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

جزئیات احداث قطار حومه‌ای در شهر جدید صدرای شیراز/ زمان افتتاح قطار جدید هشتگرد

حسین رجب‌صلاحی مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام خبر برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییراتی در خط آهن شیراز، از زمان افتتاح قطار شهر جدید هشتگرد خبر داد.

حسین رجب‌صلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره اظهار کرد: در حال حاضر، راه‌آهن شیراز در غرب شهر شیراز واقع شده اما قرار است ایستگاه جدیدی در جنوب این شهر احداث شود و تمام رفت و آمدها و خطوط راه آهن به این ناحیه فرستاده شود.  با احداث این ایستگاه، خط تهران - شیراز که هم اکنون به غرب شیراز می‌رسد به ایستگاه راه آهن جنوب منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به راه‌اندازی قطار حومه‌ای در شیراز، گفت: پس از انتقال خط آهن به جنوب شیراز، از ظرفیت خط آهن فعلی در غرب شیراز برای راه‌اندازی قطار حومه‌ای(مترو) استفاده می‌کنیم و مترو شهر جدید صدرا به شیراز متصل می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که کریدور قطار شهر جدید پردیس تا یک ماه آینده نهایی می‌شود درباره آخرین وضعیت خط آهن شهر جدید هشتگرد نیز توضیح داد: خط جدید راه‌آهن هشتگرد از ضلع شمال این شهر شروع می‌شود و به مسیر متروی صادقیه ـ گلشهر می‌رسد که در صورت تامین اعتبارات، نیمه دوم سال جاری قطار روی خط آهن این مسیر قرار می‌گیرد.

رجب‌صلاحی درباره راه آهن شهر جدید اندیشه گفت: برای شهر اندیشه هم از ظرفیت راه آهن تهران ـ تبریز استفاده می‌کنیم و نقل و انتقال جمعیت یک و نیم میلیون نفری ساکن اندیشه، ملارد و قدس را پوشش می‌دهیم. /

نظر شما