شناسهٔ خبر: 80559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کردستان:

پیشرفت اجرای راه آهن همدان –سنندج همت دستگاه های مختلف را می طلبد

راه اهن کردستان استاندار کردستان با اشاره به شروع عملیات ریل گذاری راه آهن سنندج از دو سوی همدان و سنندج بر لزوم تلاش دستگاه‌های مرتبط برای ادامه اجرای پروژه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی کردستان، بهمن مرادنیا در حاشیه بازدید از عملیات ریل‌گذاری قطعه سوم پروژه راه آهن همدان - سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار مورد نیاز برای اجرای باقی مراحل احداث راه‌آهن همدان - سنندج تامین شده و قرار است تا پایان سال کاری جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مراد نیا گفت : در سفر سال گذشته دکتر نوبخت به استان، ۳۹۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرده واین نشان از اراده دولت برای به ثمر رساندن وتکمیل پروژه راه آهن سنندج همدان است که امیدواریم تا پایان سال این وعده مهم که از مطالبات مردم کردستان است محقق شود.

در ادامه محمد صدیق ثابتی مدیر کل راه وشهرسازی کردستان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای اتمام پروژه گفت: مسير راه آهن همدان-سنندج به طول حدود۱۵۰.۳ كيلومتر، به عنوان بخشي از راه آهن تهران-همدان-سنندج، مراكز استان هاي همدان و كردستان را بهم مرتبط مي سازد و مسیر مذکور از ايستگاه همدان منشعب و ضمن عبور از حوالي شهرهاي بهار، لالجين، صالح آباد، قروه و دهگلان به ايستگاه سنندج منتهي مي شود.

وی ادامه داد:پروژه زيرسازي راه آهن همدان-سنندج به سه قطعه اجرايي تقسيم شده است که قطعه اول از همدان شروع شده تا کیلومتر ۵۰۰+۶۴ ادامه دارد، طول قطعه ۶۴.۵ کیلومتر است و درصد پیشرفت فیزیکی زیر سازی آن ۱۰۰% است در این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه ترافیکی پیش بینی شده است.

ثابتی افزود: قطعه دوم از کیلومتر ۵۰۰+۶۴ الی ۷۲۰+۱۲۰ است که طول این قطعه ۵۶.۲ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی زیر سازی آن ۶۸% است و این قطعه یک ایستگاه مسافری و دو ایستگاه باری دارد .

وی گفت:قطعه سوم از کیلومتر ۷۲۰+۱۲۰ الی ۲۵۰+۱۵۰ است که طول قطعه ۳۰.۶ کیلومتر است و زیر سازی آن به پایان رسیده است. در این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه تشکیلاتی دارد .