شناسهٔ خبر: 8064 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی‌ بخش دیگری از آزادراه حرم تا حرم؛

عملیات اجرایی آزادراه سبزوار - نیشابور - مشهد فردا آغاز می‌شود/ کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر و ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فردا عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد آغاز می شود گفت: با احداث آن شاهد کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر، ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر، صرفه‌جویی ۵۵۰ میلیون لیتری مصرف بنزین و گازوئیل و جمعا صرفه جویی اقتصادی معادل ۱۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: امروز شاهد آن هستیم که تدابیر اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید  سبب تمایل بخشهای غیردولتی برای مشارکت در توسعه آزادراههای کشور شده و این امر زمینه ی مناسبی را برای تحقق اهداف تبیین شده در این بخش فراهم کرده به طوریکه درسه ماهه نخست سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی ۳ آزادراه مهم درکشور بوده ایم.

وی آزادراه مراغه – هشترود به طول ۹۲ کیلومتر، آزادراه تبریز-مرند- بازرگان به طول  ۲۵۳ کیلومتر و اینک آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد به طول ۲۲۳ کیلومتر را آزادراه هایی دانست که در سه ماهه نخست سال جاری عملیات اجرایی آنها آغاز شده و از آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذرجنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر در آینده ای نزدیک خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: چندی پیش فاز اول آزادراه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر  به بهره برداری رسید و بخش دیگر این آزادراه حدفاصل گرمسار تا سمنان به طول ۱۲۰ کیلومتر  مرحله مطالعات تکمیلی خود را طی می کند و حالا عملیات اجرایی فاز دیگری از این آزادراه با هدف اتصال   شبکه ی آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین المللی شرق به غرب آغاز می شود.

نورزاد ادامه داد: استان خراسان رضوی با وجود شهر مقدس مشهد در مرکزیت آن با ورود سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر، بیش از ۲۸ میلیلون تن کالای وردی به پایانه ها و عبور بیش از ۹۱ میلیون تن کیلومتر بار عبوری از آن دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث این آزادراه را توجیه می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری، جایگاه این مسیر را در کریدورهای اصلی کشور پر اهمیت اعلام کرد./

نظر شما