شناسهٔ خبر: 8072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه: ۵۴ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی نیازمند روکش آسفالت/ ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرا نیاز داريم

میر شفیعی در اصفهان معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی و سرپرست معاونت تلفیق بودجه،حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی در سفر یک روزه به اصفهان از راه‌های روستایی شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان، مبارکه، شهرضا و سمیرم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، سید حسین میرشفیع در این سفر یک روزه که محسن صرامی و علی ایرانپور نمایندگان مردم شهرستان خمینی شهر و مبارکه در مجلس شورای اسلامی، حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و چند تن از مقامات محلی شهرستان های خمینی شهر، فلاورجان، مبارکه، شهرضا و سمیرم، وي را همراهي مي كردند گفت: رویه آسفالت راههای روستایی مناسب نیست و نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی گفت:۱۵۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد و ۹۱ درصد جمعیت روستاهای کشور از راه مناسب برخوردارند.اما هنوز ۵۴ هزار کیلومتر از راههای روستایی نیازمند روکش آسفالت است که ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

میرشفیع از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت راههای روستایی در سال جاری خبر داد و گفت:با توجه به مشکلات کمبود اعتبار و وضعیت اقتصادی دولت اولویت وزارت راه و شهرسازی در حوزه راههای روستایی تامین قیر جهت روکش آسفالت است.

حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در جلسه فرمانداری شهرستان مبارکه با بیان اینکه سهمیه قیر راههای روستایی افزایش یافته است گفت: در راستای ساماندهی راههای روستایی استان اصفهان در صورت انعقاد قرارداد با پیمانکار و ارائه آن به اداره کل راه و شهرسازی قیر مورد نیاز راههای روستایی تامین و تحویل دهیاری ها خواهد شد.

 معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از بلوار معلم شهرستان خمینی شهر،راههای روستایی فجر،زفره،بجگرد از توابع شهرستان فلاورجان،مسیر ۴ خطه سیمان سپاهان، راههای مسکن مهر طالخونچه، تقاطع غیر همسطح زیباشهر، روستای رودان از توابع شهرستان سمیرم با حضور در فرمانداریهای این شهرستانها در خصوص مسائل و مشکلات موجود و رفع آن بحث و تبادل نظر شد./

نظر شما