شناسهٔ خبر: 8089 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی - ۱

جزئیات برنامه‌های آخوندی در سفر به مشهد/ عملیات اجرایی آزادراه سبزوار – نیشابور – مشهد امروز کلنگ زنی می‌شود

آخوندی سفر وزیر راه و شهرسازی صبح امروز همراه با برخی معاونان خود به منظور کلنگ زنی آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار – نیشابور- مشهد تهران را به مقصد استان خراسان رضوی ترک کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی پس از رسیدن به فرودگاه مشهد مورد استقبال علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس، سید رضا موسوی‌نیا مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی و جمعی از مسئولان این استان قرار گرفت.

براساس برنامه های اعلامی امروز وزیر راه و شهرسازی کلنگ عملیات اجرایی آزادراه سبزوار – نیشابور – مشهد را به زمین می‌زند و پس از آن راه های روستایی دو روستای ده غیبی و نقندر واقع در این شهر را افتتاح می‌کند.

بازدید از پروژه‌های در حال اجرای طرقبه و شاندیز و همچنین مناطق بافت فرسوده در محدوده شهر مشهد نیز از دیگر برنامه های دکتر آخوندی است و سپس وزیر راه و شهرسازی عصر امروز به همراه هیئت همراه را راهی نیشابور و سبزوار می‌شود.

استان خراسان رضوی با وجود شهر مشهد در مرکزیت آن سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر، بیش از ۲۸ میلیون تن کالای ورودی به پایانه ها و مسیر عبوری بیش از ۹۱ میلیون تن کیلومتر بار است بنابراین اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور دارد که از این رو احداث آزادراه یادشده توجیه‌پذیر می‌شود.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری جایگاه این مسیر را در کریدورهای اصلی کشور پر اهمیت اعلام کرد./

نظر شما