شناسهٔ خبر: 80950 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پیش بینی وضعیت جوی کشور در گفتگو با کارشناس سازمان هواشناسی

تداوم بارش‌ها تا روز جمعه در کشور/ خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان امروز و فردا مواج است

طوفان دریایی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده پیش بینی کرد و از تداوم بارش‌ها در شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر و شمال‌شرق خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای سه روز آینده اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز دوشنبه در شمالغرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، بارش ها ادامه خواهد یافت. همچنین در بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رفیعی، شدت بارش‌ها امروز ۲۲ اردیبهشت در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود. و روز سه شنبه بارش ها در سواحل شمالی و شمال شرق، بارش ها ادامه خواهد یافت. بتدریج تا اویل وقت چهارشنبه این سامانه بارشی از شمال شرق کشور، خارج می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز چهارشنبه به کشور خبر داد و اعلام کرد: این سامانه بارشی جدید از شمالغرب وارد کشور می شود و موجب بارش های پراکنده خواهد شد که در روز پنجشنبه بارش ها به شکل پراکنده در شمال غرب خواهد بود.  

به گفته وی، برای روز پنجشبنه بارش ها در سواحل دریای خزر نیز ادامه خواهد یافت و بتدریج از اوایل روز جمعه انتظار جوی آرام را در سراسر کشور داریم.

رفیعی توضیح داد: برای امروز، تهران، غرب و جنوب غرب کشور، استان های اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی، وزش باد شدید خواهند داشت و روز سه شنبه نیز تهران، خوزستان، بوشهر، شرق استان های کرمان و یزد، نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهند داشت.

وی ادامه داد: امروز بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و روزهای سه شنبه بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی کشور برای پایتخت، گفت: تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است که گاهی مواقع وزش باد شدید می شود. حداکثر دمای تهران امروز به مثبت ۱۸ می رسد که نسبت به روز گذشته ۲ درجه کاهش پیدا می کند و حداقل دما امروز، مثبت ۱۹ است و فردا به مثبت ۱۷ می رسد.