شناسهٔ خبر: 81013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأیید طرح جامع پارک فرامنطقه‌ای و ساماندهی مجتمع عباس‌آباد همدان

جلسه کارگروه آمیش همدان+2 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تأیید طرح جامع پارک فرامنطقه‌ای، طرح ساماندهی مجتمع تفریحی گردشگری عباس آباد شهر همدان و موافقت با احداث دامداری در منطقه قهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "داریوش حسینی" با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان همدان، اظهار کرد: با عنایت به سال جهش تولید ، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مولد و سیاست های کلان طرح‌های بالادستی و همچنین استفاده از ظرفیت های کشاورزی و توریستی، تفریحی استان در راستای توسعه بلندمدت و پایدار سه طرح دارای اولویت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه بیان کرد: از جمله پروژه های مورد بررسی در این جلسه، احداث دامداری در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار و با ظرفیت ۸۰۰۰ راس گاو شیری در منطقه قهاوند بود که با عنایت به اهمیت تولید و کسب و کارهای کشاورزی و با توجه به اشتغال زایی مستقیم بیش از ۳۰۰ نفر در این پروژه با رعایت تمامی جوانب فنی و کارشناسی با طرح مذکور موافقت شد.

حسینی یادآور شد: با توجه به نقش توریستی و تفریحی همدان ، همچنین ضرورت تقویت و استفاده از پتانسیل های گردشگری این شهر و منطقه پیرامونی آن و در جهت سیاست ها و راهبردهای طرح های بالادست طرح جامع پارک فرا منطقه ای در پیرامون سد اکباتان و در فضایی بالغ بر۲۴۰ هکتار با کاربری گردشگری، تفریحی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

وی افزود: طرح جامع پارک فرا منطقه ای می تواند سرمایه گذاری و اشتغال زایی در منطقه را تقویت نموده و فضایی مناسب جهت تفرج شهروندان و گردشگران را به ارمغان آورد.

حسینی در پایان خاطرنشان ساخت:  طرح ساماندهی مجتمع تفریحی گردشگری عباس آباد شهر همدان نیز از جمله طرح های گردشگری بود که در جهت سیاست های کلان استان و تقویت نقش گردشگری شهر مورد بررسی و تایید اعضاء قرار گرفت .