شناسهٔ خبر: 8149 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه مراسم رونمایی از حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم مطرح شدك

آخوندی: دنبال ایجاد شوک در بازار مسکن نیستیم/ بت‌شکن: ابلاغ حساب امانی مسکن تا پایان خرداد

رونمایی از پس انداز مسکن یکم وزیر راه و شهرسازی از ارائه محصولات جدید دیگری در بخش تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد شوک و اقدامات لحظه‌ای در مسکن نیستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ خرداد در حاشیه مراسم رونمایی از حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم در جمع خبرنگاران با تأکید بر کارشناسی بودن هر گونه تصمیمی در بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی گفت: تقاضاهای بخش مسکن متنوع است و برای گروه‌های مختلف نمی‌توان یک طرح تکراری را ارائه کرد.

وی افزود: ما باید حرکت‌های پایدار داشته باشیم، زیرا وام مسکن، درازمدت و محصول آن، ماحصل یک عمر زندگی خانوار است؛ بنابراین نمی‌توان حرف‌های لحظه‌ای در این بخش زد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مردم باید به سیستم بانکی اعتماد داشته باشند اظهار کرد: همه برنامه‌های بخش مسکن نمی‌تواند در یک دوره فشرده وارد بازار شود و فاصله زمانی معقولی برای اعلام این سیاست‌ها مورد نیاز است.

آخوندی به اجرای صندوق پس‌انداز یکم و تسهیلات خرید برای تمام بانک‌ها اشاره کرد و گفت: پس از گذشت یک تا دو ماه از اجرای این سیاست‌ها، آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و پس از رفع مشکلات و موانع اجرای این دو طرح، محصولات بعدی را وارد بازار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بخش مسکن به دنبال اقدامات لحظه‌ای نیستیم گفت: ما به دنبال ایجاد شوک در بازار مسکن نخواهیم بود.

همچنین محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن نیز در حاشیه این مراسم در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای حساب امانی پیش‌فروش مسکن گفت: حساب امانی پیش‌فروش مسکن تا آخر خرداد ماه به شعب بانک ابلاغ می‌شود. /

برچسب‌ها:

نظر شما