شناسهٔ خبر: 8152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه در سبزوار اعلام کرد:

ضرورت مشارکت مردمی در توسعه شهرهای تاریخی / پتانسیل بالای سبزوار در توسعه شبکه‌های تجاری کشور

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم درشهرستان سبزوار گفت : برای توسعه شهرهای تاریخی باید با مشارکت مردم گام های اساسی برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در این مراسم و در جمع مردم و مدیران شهرستان سبزوار شهرهایی مانند مشهد، سبزوار و نیشابور را که هویت ایرانی در آنها نمود بیشتر ی داردنمونه ای از سبک زندگی اسلامی دانست که می توانند سرمشقی برای توسعه کشور باشند.

وی با اشاره به تمدن بیش از شش هزار ساله شهرستان سبزوار افزود :شهرهای تاریخی می تواند نقش موثری دراعتلای فرهنگ ایرانی داشته باشند .بنابراین به این شهرها باید بیشتر توجه شود.البته طرح های بازآفرینی شهری برای شهرهای تاریخی نیز باید براساس ظرفیت وپتانسیل های آن صورت گیرد. از این رو برای توسعه شهرهای تاریخی باید با مشارکت مردم گام های اساسی برداشته شود.

آخوندی با تاکید بر نقش مهم نیروی انسانی و میراث معنوی شهرهای تاریخی گفت: شهرستان سبزوار نیز با موقعیت خوب جغرافیایی و به عنوان شهری با قدرت تولید دانش و شبکه های تجاری پتانسیل بالایی برای توسعه دارد .

خراسان رضوی نیازمند حمایت ویژه است

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حجم زیاد تردد زائر در جاده های استان ضرورت توسعه آزادراه ها را دوچندان می کند.بنابراین از آنجاکه مشهد نیز در مسیر محور ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به شرق قرار دارد؛ لذا از نظر برخورداری از آزادراه برای تردد ایمن و آسان خودروها، نیازمند حمایت ویژه از سوی دست اندرکاران توسعه شبکه حمل و نقل کشور است.

علیرضا رشیدیان درادامه افزود: برای ارائه خدمات مناسب به زائرانی که از طریق جاده به مشهد مقدس مشرف می شوند و تأمین نیاز کامیون های ترانزیتی و صادراتی باید آزادراه ها در خراسان رضوی توسعه یابد که در دولت یازدهم به این موضوع توجه ویژه ای شده است.

آزادراه حرم تا حرم ۴۹۳ کیلومتر طول دارد که شامل سه قطعه ۱۵۲ کیلومتری در مسیر قم – گرمسار، ۱۲۰ کیلومتری در مسیر گرمسار- سمنان و ۲۲۳ کیلومتری در مسیر سبزوار- نیشابور - مشهد است که از این تعداد قطعه نخست به بهره برداری رسیده، قطعه دوم در دست مطالعه است و ساخت قطعه سوم امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

خراسان رضوی دارای ۱۱۱ کیلومتر آزادراه، حدود یکهزار کیلومتر بزرگراه، حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، حدود چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی و حدود شش هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته است./

نظر شما