شناسهٔ خبر: 81842 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد

افزایش ۱۳۰ درصدی صادرات کالا از بندر انزلی/ کمک سازمان بنادر به احیای تالاب بین المللی بندرانزلی

بندر انزلی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۱۳۰ درصد صادرات کالا نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در مجتمع بندری انزلی افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا آبایی اظهار داشت: با وجود تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را در حال تجربه هستیم ولی صنعت دریایی توانست در جبهه های اقتصادی و پیشگیری شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال خدمات بی نظیری را ارائه بدهند.

وی افزود: با رعایت بهداشت فردی، بهداشت عمومی و همچنین تمهیداتی که صورت گرفت، شاهد آن بودیم که تمام عملیات بندر عاری از هرگونه خللی بصورت ٢٤ ساعته انجام شد و در زمینه تأمین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزایی ایفاد شد که همه این خدمات با اهتمام و تلاش شبانه روزی کارکنان بنادر صورت گرفت.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به تعاملات شهر و بندر و در راستای آن برنامه ریزی برای کمک به احیای تالاب بین المللی بندرانزلی، اذعان داشت: در مبحث تعامل شهر و بندر فعالیت های بزرگی در بنادر کشور رخ داده است و بر خود وظیفه شرعی و میهنی می دانم که کمکی به این تالاب صورت دهیم.

وی یادآور شد: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیأت عامل نظر مثبتی بر کمک رسانی احیاء تالاب انزلی دارند، از اینرو در اولین گام رسوب برداری و ابجاد تله های رسوب گیر باید در دستور کار قرار بگیرد.

آبایی گفت: در دو ماه نخست امسال ۸۰ درصد تخلیه و بارگیری و ۱۳۰ درصد صادرات کالا نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در مجتمع بندری انزلی افزایش داشته است.