شناسهٔ خبر: 81869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جانمایی پهنه مراکز لجستیک (بندر خشک) در استان اصفهان

منطقه لجستیک،بندر خشک اصفهان در پی جلسات متعدد جانمایی مراکز لجستیک استان، و پس از جمع بندی نهایی، موضوع در شورای برنامه ریزی استان اصفهان مطرح شد و به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست. گفت: راه‌های این استان بعنوان چهارراه حمل‌و‌نقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردار است. و استان اصفهان به دلیل دارا بودن دسترسی های جاده‌ای و ... از همان ابتدای مطالعات لجستیک، بعنوان یکی از نقاط هاب لجستیک کشور انتخاب شده است.  

وی با بیان اینکه مراکز لجستیک موجب رونق بخشی به حمل و نقل کالاها می‌شوند عنوان کرد: در صورت وجود این مراکز، تمامی امور مربوط به حمل و نقل کالا متمرکز شده و به شکل یکپارچه انجام می‌شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سند آمایش مراکز لجستیک کشور به تصویب رسیده و توسط وزیر راه‌و شهرسازی در شهریور سال گذشته ابلاغ شده است.  

وی افزود:  بر اساس این سند ۳ پهنه برای اصفهان در نظر گرفته شده که شامل دهکده لجستیک، پارک لجستیک عمومی و پارک لجستیک کشاورزی است.   

قاری قرآن اذعان داشت: پس از بررسی و مطالعات وکارشناسی های  انجام شده نتایج بدست آمده در خصوص مناطق لجستیکی در اصفهان بدین شرح است که دهکده لجستیک در شرق اصفهان، پارک لجستیک کشاورزی در شهرستان نجف آباد و پارک لجستیک تخصصی در شهرستان مبارکه واقع شود.  

وی تصریح کرد: جلسات متعدد کارشناسی جهت جانمایی این مراکز با حضور مدیران، مشاوران، کارشناسان خبره اقتصادی در استان برگزار و محیط‌های جغرافیایی فوق تایید شده است. و براساس جمع‌بندی نهایی صورت گرفته، موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان مطرح شد و به تصویب رسید.