شناسهٔ خبر: 81977 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد

پیگیری تحقق اهداف تفاهمنامه های دوجانبه تامین مسکن کارکنان نهادهای نظامی

سر در ساختمان سازمان ملی زمین و مسکن عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری نشست مشترکی با نمایندگان وزارت دفاع در راستای تحقق اهداف تفاهمنامه ای که پیش از این میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای تامین مسکن کارکنان نهادهای نظامی و انتظامی منعقد شده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بلوردی در توضیح دلایل برگزاری این نشست گفت: این جلسه در ادامه جلسات مشترک قبلی با حضور نمایندگان ارگان های مختلف نظامی با محوریت وزارت دفاع  از یک طرف و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان متولی بخشی از پروژه های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر برگزار شد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه سازمان متبوعش در جلسات قبلی تعدادی از پروژه های مسکن مهر را به وزارت دفاع معرفی کرده بود، افزود: نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از این پروژه های پیشنهادی، تعدادی از این پروژه ها را انتخاب کردند که در این جلسه نمایندگان دو طرف وارد فاز عملیاتی کردن و نهایی کردن این توافقات و شرایط و مسائل واگذاری این پروژه ها به نهادهای نظامی بررسی شد.

وی با بیان اینکه حدود۱۵۰۰ واحد از پروژه ها در مراحل پایانی تخصیص به کارکنان نیروهای مسلح کشور است اظهار داشت: در حال رفع چالش های حدود ۳۰۰۰ واحد  دیگر نیز برای تخصیص به این عزیزان در ارگان های مختلف نظامی هستیم. 

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، بلوردی همچنین همکاری های وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع را بیشتر از تخصیص مسکن مهر دانست و اضافه کرد: علاوه بر پروژه های مسکن مهر ، پروژه های جدیدی که در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن در حال ساخت است نیز سرفصل دیگری از همکاری های مشترک وزارت راه و شهرسازی  با وزارت دفاع می باشد.

وی ادامه داد: در جهت تسهیل فرایند تامین مسکن نیروهای خدوم نهادهای نظامی و  انتظامی کشور   قرار شده جزئیات و اطلاعات تکمیلی مربوط به اراضی در اختیار وزارت دفاع به ما اعلام شود تا برنامه ریزی های لازم برای ورود این اراضی به فرایند تولید مسکن صورت پذیرد. 

این مدیر ارشد حوزه فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن در توضیح تفاهمنامه های دیگر این سازمان با نهادهای دولتی گفت: یکی از این تفاهمات با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده است که طی آن این ستاد با توجه به منابع و امکاناتی که در اختیار دارد ساخت تعدادی از پروژه های طرح اقدام ملی را در سراسر کشور آغاز کرده است. همچنین در برخی استانهای کشور از جمله سیستان و بلوچستان و اردبیل هم زمین های دولتی در اختیار این نهاد قرار گرفته و کلنگ آغاز عملیات پروژه های مسکونی به زمین زده شده است. 

عضوهیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح تفاهمنامه دوجانبه این سازمان با وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: در مورد تفاهم با وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای استفاده از زمین های در اختیار این نهاد و شناسایی ظرفیت هایی که می توانیم به آنها تخصیص دهیم هستیم و امیدواریم به زودی شاهد تعیین و تخصیص ظرفیت های لازم برای تامین مسکن فرهنگیان عزیز باشیم