شناسهٔ خبر: 81980 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

برآورد هزینه احداث آزادراه قم-اراک ۲۵۰۰ میلیارد تومان است

مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به موقعیت استان قم در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور ، آزادراه قم - سلفچگان - راهجرد یکی از راهکارهای مهم در حذف گلوگاه‌های ترافیکی منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد اظهار داشت: با توجه به موقعیت استان قم در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و قرار گرفتن این استان در مسیر راه‌های مواصلاتی ۱۷ استان احداث این آزادراه یکی از راهکارهای مهم در حذف گلوگاه‌های ترافیکی منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: احداث این آزادراه با توجه به تعدد راه‌های ورودی و خروجی به شهر قم، کمک فراوانی به توزیع ترافیک عبوری، بدون ورود به محدوده شهری قم کرده و در نتیجه موجب افزایش سرعت و ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک در معابر شهر قم می‌شود.

 خادمی افزود:‌ این آزادراه بخشی از کریدور آزادراهی پایتخت تا بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان است که با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح این پروژه اعلام کرد: این آزادراه دارای ۴۵ دستگاه پل و ۱۱ دستگاه تبادل است و ۹۲۸ هزار متر مکعب اساس، ۹۶۵ هزار متر مکعب زیراساس و ۱۸۳۵ هزار تن آسفالت از دیگر احجام اجرایی پروژه محسوب می‌شود که در سه فاز اجرایی می‌شود.

وی افزود: برآورد هزینه این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد است که برنامه ریزی با توجه به افزایش طول مسیر در آن برای اتمام سه سال پیش پینی شده است.