شناسهٔ خبر: 82009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولویت راه و شهرسازی در سال جهش تولید:

تکمیل پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی

جلسه هماهنگی امور راه و شهرسازی همدان2 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، اولویت برنامه راه و شهرسازی تکمیل پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " داریوش حسینی" در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان ، ضمن تشکر از میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر انقلاب تعیین شده بیان داشت: با توجه به شعار جهش تولید باید پیشبرد پروژه های مهم استان را در دست اقدام قرار داده و پیگیر تخصیص های صد در صدی پروژه ها باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به بحث گرانی مسکن  و تورم به وجود آمده در جامعه ، عنوان کرد: یکی از راهکارهای مورد نظر وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، بحث طرح اقدام ملی مسکن و تامین زمین به روش های مختلف برای اقشار واجد شرایط است.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن به دو صورت اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی ۵ ساله ابلاغ شده ، گفت: در جایی که ساخت انجام میگیرد اگر قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد به صورت اجاره ۹۹ ساله و در جاهایی که بیشتر است به صورت فروش اقساطی ۵ ساله در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به بخشنامه اخیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، به افرادی که به صورت انفرادی و یا گروهی در اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی متقاضی باشند زمین واگذار خواهیم نمود.

حسینی یادآورشد: طی برنامه ریزی انجام شده در وزارت راه و شهرسازی موضوع تامین مسکن در کشور پیگیری می شود و با استفاده از ظرفیت های موجود در تمامی استانها منابع خوبی را برای احداث مسکن تامین می نماییم.

وی  با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن همدان ثبت نام کرده‌اند، اعلام کرد: این تعداد ثبت نامی بعد از پالایش به حدود ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا خواهد کرد که برای این تعداد برنامه ریزی لازم انجام می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه این اداره در سالجاری احیا و اصلاح روکش های آسفالتی است، گفت: در سالجاری ۱۶ کیلومتر روکش و ۶۴ کیلومتر روکش ماسه آسفالتی انجام خواهیم داد.

مصطفی پناهنده بیان کرد: در دو هفته گذشته موفق شدیم عملیات اجرایی چهار خطه محور تویسرکان را به اتمام برسانیم و  با انجام روکش نهایی و جداسازی باند رفت و برگشت در این مسیر در ماههای آینده شاهد محوری امن خواهیم بود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی محور اراک – ملایر که مورد تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بوده، گفت: عملیات روکش در این مسیر انجام شده و پس از آن به صورت امانی لکه گیری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل در سالجاری عنوان کرد: در سال گذشته ۲ دستگاه بیل مکانیکی  و ۲ دستگاه نمک پاش به ناوگان حمل و نقل استان اضافه و دو دستگاه بلدوزر نیز بازسازی نمودیم که امسال نیز باید به این روند ادامه دهیم چون عمر دستگاههای استان بالای ۳۰ سال بوده و نیاز به نوسازی دارند.

پناهنده در پایان خاطرنشان ساخت: در سالجاری یکی از برنامه های این اداره جذب اعتبار برای تقاطع شهید زارعی است که در بحث اربعین از مسیرهای پر تردد و پرتصادف بوده و باید به صورت زیرگذر احداث شود تا به روانی تردد کمک کند.

گفتنی است در پایان هر یک از مدیران زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان همدان، به ایراد سخنرانی پرداخته و گزارشات لازم در خصوص پروژه های حوزه مدیریتی خود را ارائه نمودند. همچنین مقرر شد جلسه بعدی شورا به دلیل اهمیت نوع فعالیت راه و شهرسازی و ارتباط مستقیم با زندگی مردم با حضور استاندار برگزار شود.