شناسهٔ خبر: 82013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

پروژه محورکریق - آرموداق در شهرستان نیر با تامین اعتبار امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید

اردبیل کد 30 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه احداث محورکریق - آرموداق در شهرستان نیر با تامین اعتبار مورد نیاز امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه احداث راه ارتباطی کریق -  آرموداق در شهرستان نیر با اعلام این مطلب افزود : با توجه به اهمیت تکمیل جاده ارتباطی کریق – آرموداق برای دسترسی راحت و کوتاه کردن مسافت شهرستان نیر به میانه و مرکز کشور ، امسال ادامه عملیات اجرایی این پروژه را شروع نمودیم و در حال حاضر نیز با جدیت هر چه تمام در حال اجرا است.

وی گفت : طول کل محور کریق - آرموداق از شهرستان نیر تا شهرستان میانه حدود۱۰۰ کیلومتر است و پروژه احداث محور کریق  به آرموداق۲۰ کیلومتر است که از این مقدار ۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و ۱۲ کیلومتر در حوزه استان آذربایجان شرقی قرار دارد ، امید می رود عملیات اجرایی این پروژه نیز از سمت میانه توسط راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی بزودی آغاز و شاهد اتمام عملیات احداث و بهره برداری از این پروژه باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه خبر دادو افزود : با پیگیری استاندار محترم و آقای نیکزاد نماینده محترم مردم اردبیل– نیر– نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل پروژه محور کریق – آرموداق مبلغ ۱۱۵۰۰ میلیون ریال تامین و تخصیص داده شد و امیدواریم با پیگیری نمایندگان محترم و این اداره کل مابقی اعتبار و تخصیص به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال، بزودی مشکل منابع مالی پروژه حل شود.

حیدری افزود : سال گذشته آسفالت ریزی۴ کیلومتر در حوزه استان اردبیل به اتمام رسید و عملیات خاکریزی وخاکبرداری بقیه مسیر نیز انجام شده و هم اکنون در مرحله زیرسازی می باشد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز که در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد امسال بتوانیم این پروژه را تکمیل و در حوزه استحفاظی استان اردبیل آماده بهره برداری کنیم.

لازم بذکر است با بهره‌ برداری از این محور مواصلاتی ، گردشگران می توانند از جذابیت‌های شهرستان نیر، سرعین و دیگر شهرهای استان اردبیل و نیز زیبایی های کندوان ، میانه و سایر شهرهای استان آذربایجان شرقی استفاده کنند.