شناسهٔ خبر: 82139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد

کاهش ۷۰ درصدی زمان سفر با بهره برداری از محور جدید درگز – خادمانلو – تبارک – دوغایی

safar-dargaz-ghochan20-3-99 (6).jpg مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوی از کاهش ۷۰ درصدی زمان سفر در صورت بهره برداری از محور جدید درگز – خادمانلو – تبارک – دوغایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، مهندس قدرت اله ابك با اعلام اين خبر گفت: یکی از مهمترین پروژه هاي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوی پروژه محور راه اصلی درگز- خادمانلو- قوچان است که هدف از اجرای این پروژه اتصال شهرستان درگز به قوچان است كه در حال حاضر با جاده ایی به طول ۱۵۰ کیلومتر و دارای مشخصات پایین و گردنه های بسیار خطرناکی است.     

وي با بيان اينكه در اين پروژه قرار است محور راه اصلی درگز- خادمانلو- قوچان به طول ۸۵ کیلومتر با مشخصات آزادراهی ساخته شود، اظهار داشت: طی چند سال اخیر قطعه اول به طول ۱۱.۵ کیلومتر ساخته و تکمیل شده است  و قطعه دوم نیز به طول ۱۹ کیلومتر است که در قطعه دوم تونلی به طول ۳۸۰۰ متر در حال ساخت است كه بزرگترین تونل در شرق کشور است.  

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي افزود: در حال حاضر در دو جبهه اين تونل مشغول به فعالیت هستند که جبهه جنوبی آن ۸۳۰ متر تونل و در جبهه شمالی ۱۳۰ متر تونل احداث شده است که پیشرفت فیزیکی تونل ها تاکنون ۱۶ درصد بوده و پیمانکار این پروژه ۸۴ میلیارد تومان هزینه کرده است که تا کنون ۵۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و به پیمانکار پرداخت شده است .

ابك با اشاره به کارکرد این محور به عنوان يك کارکرد بین المللی گفت: هدف از اجراي این پروژه اتصال کشور همسایه ترکمنستان به كريدور مواصلاتی مشهد - غرب کشور و مشهد – چابهار - بندرعباس است.  

وي گفت: محور جدید درگز – خادمانلو – تبارک – دوغایی به طول ۸۵ کیلومتر زمان سفر را از ۵/۲ تا ۳ ساعت به ۶۰ تا ۷۵ دقیقه کاهش داده است که ۷۰ درصد زمان سفر را کاهش می دهد و حداکثر سرعت در محور کنونی ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر  بر ساعت می باشد که با ساخت این محور سرعت به ۷۵ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا خواهد کرد.