شناسهٔ خبر: 82422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای احداث پل جدید کاکارضا سلسله

Untitd-1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۰ میلیارد تومان برآورد اعتبار احداث پل تخریب شده کاکارضا در سلسله بوده که این مبلغ از محل اعتبارات سیل تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی  لرستان گفت: پل کاکارضا در جریان سیل سال گذشته تخریب شد و اکنون عملیات احداث سازه جایگزین با ۳۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پل جدید بتنی و به طول ۹۰ متر است که با سه دهنه ۳۰ متری در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی ۹۹ بهره برداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل تخریب پل کاکارضا حدود سه کیلومتر از محور خرم‌آباد – نورآباد دوطرفه شده و به دلیل ترافیک بالا در این منطقه و هندسه نامناسب مسیر، احتمال وقوع تصادف در این قطعه بالا است.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان در خصوص روند احداث پل جایگزین تصریح کرد: با توجه به ریزش ناگهانی پل در سیل سال گذشته و به دلیل پیگیری های قضایی  و بررسی های فنی در خصوص شناسایی قصور احتمالی در زمان ساخت این سازه، شروع عملیات بازسازی تا چند ماه امکانپذیر نبود.

خالقی ادامه داد: در حال حاضر کارگاه طرح بازسازی مستقر و تجهیز و تاکنون از مجموع ۱۹ شمع مورد نیاز پایه پل، ۶ شمع اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در جلسه با دستگاههای مرتبط مقرر شده اقدامات فوری از جمله افزایش علائم هشدار دهنده، آشکار سازی و کاهش سرعت، خط کشی ممتد تمامی سه کیلومتر و سبقت ممنوع شدن، نصب سرعت گیر در تقاطع ورودی و خروجی پل کاکارضا برای کاهش تصادف در این منطقه انجام شود.