شناسهٔ خبر: 82429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

توسعه بزرگراه‌ها ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

اردبیل کد 3 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: توسعه بزرگراه‌ها در شمال استان به بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در شمال استان با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه که کوهستانی تپه ماهور و دشت و همچنین از مشخصات فنی و طرح هندسی بسیار بالایی برخوردار است ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این رقم با احداث بزرگراه در جنوب استان که یک منطقه کوهستانی بسیار سخت است، متفاوت می‌باشد.

وی گفت: در شمال استان از مسیر سه راهی صحرا - گرمی - بیله‌سوار- پارس‌آباد و مشگین‌شهر به احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیازمندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تامین این اعتبار بسیار سخت است ولی در دولت دوازدهم اقدامات خوبی برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده تا ما سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه را در استان احداث و بهره برداری کنیم.

حیدری تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور موفق شدیم بیش از ۳۲ کیلومتر بزرگراه را در شمال استان و محور اردبیل – سرچم افتتاح کنیم که ماحصل آن کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن بوده است.

وی افزود: تامین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو سه سال محقق نمی‌شود ولی ما تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا با جذب منابع ملی ، جاده‌ها را ایمن کنیم اما در کنار آن رانندگان عزیز باید با سرعت مطمئنه و توجه به علایم راهنمایی و رانندگی تردد کنند تا شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای نباشیم.