شناسهٔ خبر: 82591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد

مازندران رتبه دوم ثبت فعالیت های جاری راهداری را کسب کرد

جهانیان بر اساس اعلام سامانه سراسری جامع ثبت عملکرد جاری راهداری های کشور در ارزیابی عملکرد ماهانه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران حائز رتبه دوم در سطح کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، حسن جهانیان ضمن قدرداني از راهداران استان با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا در حال تاخت و تاز است با تلاش هاي شبانه روزي در حفظ و نگهداري راه هاي برون شهري استان از جان خود مايه مي گذارند اظهار داشت:  ارزیابی مذکور بر اساس فعاليت هاي گسترده ادارات تابعه در امور بهسازي، نگهداري و ايمن سازي محورهاي مواصلاتي صورت گرفته است

وی خاطر نشان ساخت: در سامانه جامع ثبت فعاليت هاي راهداري ۱۶ نوع فعالیت از جمله:ایمن سازی ،مرمت رویه،حریم و غیره.. مورد ارزيابي قرار گرفته، که علاوه بر انواع بازدید های صورت گرفته و گشتهای راهداری نیزثبت می گردد.

جهانیان تصريح كرد: طي يكماه گذشته ۱۶ هزارفعاليت عملكردي كه در محورهاي استان توسط راهداران ادارات شهرستاني انجام گرفته بود در سامانه ثبت گرديد و تحليل اين عملكرد و مقايسه آن با استان هاي ديگر، اين اداره كل حائز رتبه دوم شد.

وی افزود: دامنه فعاليت راهداران مازندران به دلیل حجم بالای ترافیکی و نوع توپوگرافی استان و گردشگر پذیر بودن  وسيع است از جمله اين فعاليت ها مي توان به انجام لکه گیری و روكش آسفالت محور ها، بهسازي و نگهداری و تعريض پل ها، تعريض جاده ها، رفع نقاط حادثه خيز، نصب انواع علائم وحفاظ، خط كشي و.... اشاره کرد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: محورهاي برون شهري به عنوان سرمايه عظيم ملي محسوب مي شوند و اين اداره كل همواره در حفظ و نگهداری راه ها، حداكثر توان خود را به كار مي گيرد و انتظار ما از كاربران جاده اي اين است كه در امر نگهداري جاده ها با راهداران همكاري نمايند.

وي در ادامه هر کاربر جاده ای را يك راهدار خواند و گفت: توجه كامل به علائم رانندگي با رعايت قوانين و مقررات در طول سفر، توأم با حفظ و نگهداري راه ها، نتيجه ارتقاي ايمني و كاهش سوانح و تلفات را در پي خواهد داشت.

جهانیان با اعلام شماره تلفن گویای ۱۴۱ جهت دریافت آخرین وضعیت ترافیکی استان افزود، کاربران جاده ای جهت انتقال هرگونه شكايت، انتقاد و يا پيشنــهاد مرتبط با حوزه راهــداري استان ، مي توانند مراتب را از طريق سـامانه پيامكي ۱۰۰۰۱۴۱ به ما در میان بگذارند.