شناسهٔ خبر: 82697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۵۰۰واحد مسکونی فرسوده آذربایجان‌شرقی برای بازسازی به بانک معرفی شدند

1.jpg معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی موجود در بافت های فرسوده استان برای بازسازی و نوسازی به بانک مسکن معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، مهدی اسحقی نژاد،با اشاره به اعتبار ۴۷۷ میلیارد ریالی استان در سال گذشته برای بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی افزود: تسهیلات بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده با سود ۹ درصد اعطا می شود و برای هر واحد مسکونی در تبریز و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص می یابد  .

وی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات با این میزان سود از آبان سال ۹۷ در استان شروع شده است و قبل از آن با سود ۱۸ درصد پرداخت می شد، اظهار داشت: با توجه به آمار پایین ساخت و ساز طی سال های گذشته، ساکنان بافت های فرسوده استان از این طرح استقبال نکردند، ولی با توجه به رونق ساخت و ساز در سال جاری پیش بینی می شود استقبال از آن افزایش یابد .

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: ساکنان محلات قدیمی و بافت های فرسوده برای بازسازی و نوسازی ساختمان های خود می توانند به شهرداری مراجعه و پس از اخذ پروانه ساخت مشخصات خود را در سامانه بافت فرسوده ثبت کنند .

اسحقی نژاد، ادامه داد: متقاضیان پس از اخذ کد رهگیری از سامانه باید به ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها مراجعه کنند تا از طریق آن ها برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شوند .

وی یادآوری کرد: هم اکنون حدود ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که حدود یک میلیون نفر جمعیت و ۳ هزار و ۶۰۰ سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در آن ها سکونت دارند .

معاون بازآفرینی شهری ومسکن اداره کل راه و شهرسازی  گفت: با احتساب این آمارها حدود ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد که جمعیت ۱.۵ میلیون نفری را در خود جای داده است .

اسحقی نژاد، افزود: در شهر تبریز نیز ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده با جمعیت ساکن ۵۰۰ هزار نفر و ۲ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ساکن ۴۰۰ هزار نفری وجود دارد که در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد دارد که حدود ۹۰۰ هزار نفر در آن سکونت دارند .

وی با اشاره به اینکه طرح بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد از راه های مختلف مانند نصب بنر به مردم اطلاع رسانی شده است، یادآوری کرد: متقاضیان می توانند علاوه بر تسهیلات این طرح از سایر تسهیلات بانک مسکن نیز برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود برخوردار شوند .