شناسهٔ خبر: 8306 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به خراسان شمالی - ۷

شاهد اقدامات قابل توجهی از وزارت راه و شهرسازی در خراسان شمالی بوده‌ايم/ آخوندی در كنار فعاليت‌های عمرانی توجه خاصی به مسائل اجتماعی دارد

عبدالرضا عزیزی سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با بيان اينكه در دو سال اخير شاهد اقدامات قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در خراسان شمالی بوده‌ايم گفت: يكی از ويژگی‌های برجسته آخوندی اين است كه در كنار فعاليت‌های عمده عمرانی توجه خاصی به مسائل اجتماعی دارد.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزير راه و شهرسازي در سطح ملي گفت: وقتي مجموعه فعاليت‌هاي وزارت راه و شهرسازي در دو سال گذشته را بررسي مي‌كنيم، مي‌بينيم در حوزه مسكن با تمام مشكلات مالي كه مسكن مهر براي مردم و دولت به وجود آورد، اين بخش از بن‌بست خارج شد. اما مردم عزيز بايد قدري تحمل كنند چون مسكن مهر پروژه بسيار بزرگ و هزينه‌بري است و تا حصول نتيجه زمان نياز دارد. ضمن اينكه ساير ارگان‌ها نيز بايد به كمك وزارت راه و شهرسازي بيايند تا خدمات زيربنايي و روبنايي پروژه‌هاي مسكن مهر هر چه سريعتر به بهره برداري برسند.

وي  به برنامه های دولت در بخش مسکن نیز اشاره كرد و گفت: دو اتفاق بزرگ در بخش افزایش تسهیلات و رونمایی از طرح جامع مسکن نشان می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاستگذار طی دو سال گذشته برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها برنامه ریزی داشته است. افزایش تسیهلات مسکن در شرایط مشکلات مالی اقدام بزرگی بود که با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

اين نماينده مجلس به اقدامات وزارت راه و شهرسازي در زمينه راه‌هاي روستايي اشاره كرد و گفت: در زمينه راه‌هاي روستايي اقدامات خوبي صورت گرفته و وضعيت رسيدگي به جاده‌هاي كشور نيز به شكل مطلوبي انجام مي‌شود. در زمينه كاهش تلفات جاده‌اي نيز فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي خوبي صورت گرفته كه نتيجه آن كاهش آمار كشته‌شدگان سوانح جاده‌اي در دو سال اخير است.

عزيزي در زمينه حمل و نقل ريلي و هوايي نيز با مثبت ارزيابي كردن اقدامات صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازي گفت: خطوط ريلي كشور به شكل درخور توجهي رو به تكامل است و موضوع حمل نقل تركيبي كه وزير راه مطرح كرده حتما نتايج مثبتي در بر خواهد داشت.

وي با اشاره به اينكه كم كردن عمر ناوگان حمل و نقل هوايي كشور از ديگر اقدامات مثبت وزارت راه و شهرسازي است، گفت: اين موضوع هم به لحاظ اجتماعي نتايج خوبي در بين مردم دارد و هم تاثيري شگرفي در امر گردشگري داخلي و خارجي دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه وزير راه و شهرسازي همه مشكلات اين وزارتخانه كه از دولت قبل باقي مانده بود را يك به يك با صبر و درايت حل كرد، گفت: ويژگي بسيار مهم و شايان توجه آخوندي اين است كه او در كنار فعاليت‌هاي عمده عمراني توجه خاصي به مسائل اجتماعي و فرهنگي دارد و در مجموعه خود افرادي را با اين شاخصه‌ها به خدمت گرفته است كه اين نكته جاي تقدير دارد.

عزيزي در بخش ديگري از اين گفتگو با اشاره به دستاوردهاي وزارت راه و شهرسازي در استان خراسان شمالي از عملكرد مثبت وزير راه و شهرسازي در زمينه فعاليت‌هاي عمراني تقدير كرد و با بیان اینکه احداث راه آهن جوین- اسفراین- بجنورد - شیروان به طول ۲۱۰ کیلومتر از پروژه‌هایی است که در دولت يازدهم عملیات تکمیل آن آغاز شده، به تشریح فعالیت‌های عمرانی و راهسازی انجام شده در استان خراسان شمالی طی دو سال گذشته پرداخت.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با اشاره به عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های عمرانی در دو سال گذشته گفت: استان خراسان شمالی به لحاظ نزدیکی بجنورد به عشق‌آباد و فاصله ۸۰ کیلومتری این دو منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث راه آهن جوین- اسفراین- بجنورد - شیروان به طول ۲۱۰ کیلومتر از پروژه‌هایی است که در این مدت عملیات تکمیل آن آغاز شده است گفت: همچنین ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستانی در این مدت آسفالت و احداث شد که این اقدام افزایش ۵ درصد شاخص استان را در پی داشت.

وی به احداث ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین زمینه ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست احداث است که در محور بجنورد- گلستان قرار دارد.

عزیزی با بیان اینکه در محورهای اصلی استان خراسان شمالی روکش آسفالت مورد استفاده شد، افزود: راه اصلی بجنورد به سنخواست  با پیشرفت ۲۵ درصد به طول ۷۸ کیلومتر از دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی در این استان بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با اشاره به اينكه از زمان تصدي دكتر آخوندي بر وزارت راه و شهرسازي شاهد اقدامات مهم و بزرگي در زمينه‌هاي مختلف اعم از حمل و نقل و مسكن بوده‌ايم ادامه داد: در مدت دو سال گذشته از عمر دولت یازدهم با همکاری وزارت راه و شهرسازی ۲۰ ساختمان راهداری و ۴ دستگاه سوله در سطح استان احداث شد.

وی با بیان اینکه در مسكن مهر نيز دولت يازدهم با وجود مشكلات قدم‌هاي قابل توجهي برداشته است به افتتاح ۴۸۹۰ واحد مسکن مهر در این استان همزمان با سفر هيئت دولت اشاره كرد.

نظر شما