شناسهٔ خبر: 83300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مهندسی وساخت راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد:

تداوم فعالیت راهسازی در حوزه راه های اصلی وبزرگراهی با اجرای ۱۶ پروژه فعال

راهسازی سرپرست معاونت مهندسی وساخت راه وشهر سازی کردستان گفت: هم اکنون فعالیت های راهسازی در حوزه راه های اصلی وبزرگراهی استان با اجرای ۱۶ پروژه فعال در حال تداوم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  عطا ا... ایرانمنش با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: بهسازی راههای استان در تمامی بخش ها از جمله راه اصلی،  بزرگراهی وراه روستایی با جدیت در حال انجام است که در همین راستا می توان به پروژه های فعال راههای بین شهری در سطح استان به تعداد حدود ۱۶ پروژه در قالب ۲۵ قطعه اشاره کرد.

ایرانمنش ادامه داد: سطح برخورداری استان کردستان در تمامی بخش های راه با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد که خوشبختانه در دو سال گذشته با اقدامات انجام شده وحمایت های صورت گرفته توانستیم گامهای مثبتی برداشته واین فاصله با میانگین کشوری را کاهش دهیم.

سرپرست معاونت مهندسی وساخت راه و شهرسازی کردستان افزود:  این اداره کل هم اکنون احداث ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۸۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار خود قرار داده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.

ایرانمنش یادآور شد: برای اتمام این طرح‌ها  بیش ازیک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دست پیمان قرار دارد که امسال ۳۰ کیلومتر از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست معاونت مهندسی وساخت راه وشهر سازی کردستان اظهار امیدواری کرد با ادامه حمایت ها وتداوم فعالیت های راهسازی شاهد شکوفایی بیش از پیش در راههای استان باشیم.