شناسهٔ خبر: 8333 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادرودریانوردی استان گیلان خبر داد:

برگزاري مانور ملی «مقابله با آلودگی نفتی، ایمنی و نجات» با حضور کشورهای حاشیه دریای خزر

مانور آموزشی نحوه استفاده از قایق نجات بادی مانور ملی منطقه ای مقابله با آلودگی نفتی و ایمنی و نجات در دریای خزر روزهای ٢٥ و ٢٦ خرداد در بندر انزلی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علی نعیمی مدیرکل بنادرودریانوردی استان گیلان از برگزاری مانور ملی، منطقه ای (جستجو و نجات و جلوگیری از آلودگی های دریایی) در بندر انزلی مورخ ۲۵ و  ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ خبر داد.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​نعیمی با اشاره به برگزاری مانور مقابله با آلودگی های زیست محیطی و ایمنی و نجات افزود : نمایندگانی از کشورهای حاشیه خزر در این مانور حضور خواهند داشت.

وی تبیین اهمیت رعایت مسائل زیست محیطی ، ارتقای فرهنگ دریا و دریانوردی در کشور ، کاهش زمان امداد و نجات را از اهداف اجرای این مانور اعلام کرد و با تاکید بر الزام به رعایت مسائل زیست محیطی گفت: آلایندگی های سوختی را در بندرگاه پالایش می‌کنیم و برای هرگونه ساخت و ساز با انجام ارزیابی های زیست محیطی و دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست اقدام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: هر سال مدیران ٩ بندر حاشیه خزر در اجلاسی دو روزه کنوانسیونهای دریایی و آمادگی خود برای مقابله با آلودگی های نفتی و ایمنی و نجات را مورد بررسی قرار می دهند. مانور ملی منطقه ای مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر و ایمنی و نجات روزهای ٢٥ و ٢٦ خرداد با همکاری ارگان های دریایی در بندر انزلی اجرا می شود./

نظر شما