شناسهٔ خبر: 8338 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به خراسان شمالی - ۱۱

آخوندی: خراسان بزرگ قلب «ايران‌ شهر» است/ احداث ۶۵۰ كيلومتر راه روستايی تا پايان سال ۹۵

جاده وزير راه و شهرسازی در ادامه سفر به استان خراسان شمالی از تكميل ۶۵۰ كيلومتر راه روستايی تا پايان سال ۹۵ خبر داد و گفت: تأمين اعتبار پروژه‌های شهری مانه و سملقان در انتظار ارائه نقشه تفصيلی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دكتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز یکشنبه ۲۴ خرداد در سفر به استان خراسان شمالی و بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی مانه و سملقان، در جلسه شورای اداری این منطقه با اشاره به اینكه استان خراسان شمالی ظرفیت‌های بالایی برای توسعه دارد، گفت: منطقه تمدنی خراسان بزرگ، دل ایران‌شهر است و نقش بسیار مهمی در توسعه ایران پیش از اسلام و پس از اسلام دارد.

 وی گفت: بخش عمده‌ای از مسیر جاده ابریشم در منطقه مانه و سملقان قرار دارد كه مایه اصلی تمدن در این منطقه است. همچنین این منطقه در كریدور دسترسی به كشور تركمنستان قرار دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا توجه ویژه‌ای به توسعه راه‌های مانه و سملقان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید بستری برای احیای ارتباطات تاریخی ملت‌ها در این مسیر ایجاد كنیم ادامه داد: اگرچه بخش زیادی از تولید صنعتی كشور چین از كریدور شمالی به اروپا و سایر كشورهای منطقه صادر می‌شود اما تكمیل طرح‌های حمل و نقل در كریدور شرقی – غربی كه از منطقه خراسان عبور می‌كند به توسعه ترانزیت بین‌المللی كمك خواهد كرد.

شایان ذكر است كه حجت‌الاسلام و المسلمین احمدزاده امام جمعه شهر آشخانه نیز در این جلسه خواستار تخصیص اعتبار برای ساخت مصلای بزرگ این شهر از سوی وزارت راه و شهرسازی شد كه وزیر راه و شهرسازی قول داد این پیشنهاد را به هیئت دولت منعكس كند.

همچنین مهندس جعفری رئیس اداره راه و شهرسازی مانه و سملقان در سخنانی با اشاره به اینكه ۵۲ درصد از ۵۱۰ كیلومتر راه روستایی این منطقه آسفالته است، گفت: هم اینك ۱۰ پروژه راهسازی به طول ۱۶۵ كیلومتر در این ناحیه در دست اجراست كه چهار مورد از آنها توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و ۶ مورد دیگر توسط پیمانكاران بخش خصوصی در دست اجراست.

مهندس جعفری با بیان این‌که تكمیل این طرح‌ها به ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد كمبود نقدینگی و ماشین آلات را مهمترین مشكلات پروژه‌های راه و شهرسازی منطقه برشمرد.

مهندس قنبری شهردار آشخانه نیز در این جلسه خواستار اجرای پروژه اصلاح مهندسی جاده ورودی به این شهر و تكمیل طرح‌های زیباسازی آشخانه با تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار شد./

برچسب‌ها:

نظر شما