شناسهٔ خبر: 83395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتبار دو میلیارد تومان:

عملیات تامین روشنایی ۵ کیلومتر از کمربندی فریدونکنار آغاز شد

فریدونکنار مسئول نمایندگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فریدونکنار از شروع عمليات نصب چراغ و تامین روشنایی در کمربندی این شهرستان به طول ۵ کیلومتر و با اعتباری حدود دو میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا ابراهیمی، ضمن اعلام اين خبر افزود : مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.  

وی خاطر نشان کرد : حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد .

ابراهیمی تصريح کرد: وظیفه ذاتی این اداره ایمن سازی و نگهداری راهها بوده، از این رو در راستای برنامه ها و اهداف خود در زمینه ایمن سازی محورهای مواصلاتی تحت پوشش خود ، اقدامات گسترده ای را در قالب روشنایی در دستور کار خود قرار دارد.

مسئول نمایندگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فریدونکنار ضمن اشاره به شروع عملیات احداث روشنايي در كمربندي اين شهرستان به طول ۵ کیلومتر اظهار داشت: در همین راستا نیز عملیات احداث روشنایی به طول ۲ کیلومتر  از مسیر فوق انجام گرفت.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۴۵۰ کیلومتر از راه های ارتباطی مازندران دارای روشنایی هستند.