شناسهٔ خبر: 83444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت کاهش اثرات کرونا بر ناوگان حمل و نقل جاده ای

ارسلان شکری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کاهش اثرات شیوع ویروس کرونا بر ناوگان حمل و نقل جاده ای در تلاش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص خسارت های تحمیل شده به بخش حمل و نقل جاده ای بر اثر شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای همسایه، استان آذربایجان غربی با تعطیلی ۵ مرز فعال خود (تمرچین، سرو، رازی، بازرگان، پلدشت) مواجه گردید و روند این فعل باعث تعطیلی کلیه شرکتهای حمل و نقل بین المللی بار و مسافرت را بصورت ۱۰۰ درصد موجب شده است.

ارسلان شکری ادامه داد: با توجه به تعطیلی مرزهای استان کلیه رانندگان و ناوگان فعال در بخش بین المللی خود به ناچار جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از این امر به فعالیت در بخش داخلی سوق داده شدند که این فعل باعث افزایش عرضه خدمات حمل و نقلی و کاهش تقاضا و متضرر شدن داخلی شده است.

وی با اشاره به حمایت های سازمان بمنظور جبران بخشی از خسارت وارده به دلیل شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت حمایت از شرکتها و موسسات بار و مسافر در بخش داخلی و بین المللی، رانندگان و مالکین وسایل نقلیه تحت پوشش آنان، تسهیلات بانکی را در نظر گرفت و این فعل طی نامه های عدیده به انجمن های صنفی مربوطه و همچنین توسط ارسال پیامک به تمامی رانندگان و مالکین وسائط نقلیه اطلاع رسانی شده است.

به گفته این مقام مسئول تسهیلات از مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان تا سقف ۶ میلیون تومان با ثبت نام در سامانه کارا آغاز شده است که در پی آن بانک عامل وام را با توجه به تسهیلات اعطایی خود و با تایید اداره کل در سامانه کارا پرداخت میکنند.

شکری اظهار کرد: در جهت تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بخش عمومی سازمان پس از پیگیری های متعدد موجب شد که رانندگان بصورت اینترنتی و بدون اخذ تاییدیه بیمه و کارت سلامت خود با فرجه سه ماهه تا ارائه آن استعلامات بتوانند کارت هوشمند خود را تمدید نمایند و به تبع آن از امکانات درمانی بهره مند گردند.

این مقام مسئول گفت: در جهت حمایت از بخش مسافری با پیگیری های انجام یافته از سوی اداره کل، افزایش ۲۰ درصدی نرخ  جابجایی مسافر که همه ساله در ایام طرح نوروز اعمال و پس از اتمام طرح، نرخ به روال قبلی کاهش می یافت، با کسب مجوزات لازم از سازمان صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده تا اعلام مراجعه ذی صلاح ریشه کن شدن بیماری ویروس کرونا به قوت خود باقی ماند و این امر خوشبختانه به کلیه کشور تعمیم داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: در پایانه های بار و مسافر کلیه ناوگان ورودی و خروجی توسط رعایت پروتکل های بهداشتی ضدعفونی کامل و تمامی رانندگان آنان بسته های بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مایع ضد عفونی رعایت می شود.