شناسهٔ خبر: 83656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به زنجان و بازدید از پروژه های راهسازی استان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سفر به زنجان از طرح ۳۵ کیلومتری چهار بانده کردن مسیر زنجان به بیجار، روند ساخت مسیر سلطانیه، قیدار به کبودر آهنگ و همچنین راه ارتباطی زنجان به تاکستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان) محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سفربه زنجان از طرح ۳۵ کیلومتری چهار بانده کردن مسیر زنجان به بیجار، روند ساخت مسیر سلطانیه، قیدار به کبودر آهنگ و همچنین راه ارتباطی زنجان به تاکستان بازدید کرد.

این طرح‌ها از پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان در سال ۱۳۹۳و اقتصاد مقاومتی ستاد وزارت راه و شهرسازی و استان زنجان در سال ۱۳۹۵ و همچنین از پروژه‌های مصوب کار گروه جهش تولید استان در سال جاری است.

 پروژه‌ی قطعات ۱ و۲ باند دوم کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه ذیل طرح احداث باند دوم کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه، که از سال ۱۳۸۹ پیمانسپاری شده و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰% در دست اجرا است. این پروژه قسمتی از کریدور ارتباطی جنوب به شمال غرب کشور می باشد که به سبب کوتاه کردن مسیر ارتباطی استان‌های جنوبی و مرکزی کشور به استان‌های شمال‌غرب در صرفه جویی انرژی و کاهش تلفات جاده‌ای می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

آسفالت لایه دوم ۱۸ کیلومتراز پروژه (کمربندی شهر قیدارو تقاطعات مربوطه ) به اتمام رسیده است و با نصب علائم و گاردریل به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین عملیات اجرایی ۱۲کیلومتر از پروژه قطعه ۲ باند دوم قیدار-سلطانیه (حد فاصل کیلومترهای۰۰۰+۰ تا ۰۰۰+۵ و ۰۰۰+۲۵ تا۰۰۰+۳۲) نیز در لایه‌ی سابگرید و اجرایی لایه های روسازی و آسفالت است.

پروژه‌ی قطعه ۱ باند دوم زنجان - ابهر

طرح  احداث باند دوم محور زنجان - تاکستان ، در سال ۱۳۹۴ پیمانسپاری گردیده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۸% در دست اجرا است.

این پروژه قسمتی از کریدور ارتباطی شرق به غرب و شمال‌غرب کشور است که ۲۰کیلومتر آن از زنجان تا سه‌راهی طارم در سال‌های گذشته زیر ترافیک قرار گرفته و با بهره‌برداری از این قطعه ۱۵ کیلومتری عملاً ۳۵ کیلومتر از پروژه ی مذکور به بهره‌برداری خواهد رسید. عملیات اجرایی لایه‌های روسازی پروژه‌ی قطعه ۱ باند دوم   زنجان-تاکستان از زنجان تا کیلومتر ۴۰۰+۱۹ به اتمام رسیده و تا کیلومتر ۷۰۰+۲۸ درحال اجرای لایه‌های روسازی و آسفالت است . همچنین ۵کیلومتر انتهائی آن مرحله­­ی اجرای لایه‌ی دوم آسفالت و نصب علائم راهنمائی و گاردریل است .

باند دوم محور زنجان- بیجار

پروژه‌ی قطعه ۲ باند دوم زنجان-بیجار ذیل طرح بهسازی محور زنجان-تکاب و زنجان-بیجار، که از سال ۱۳۸۹ پیمانسپاری شده و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۷% در دست اجرا است.

این پروژه قسمتی از کریدور ارتباطی استان‌های غربی کشور با شمال‌غرب و مرکز کشور است که ۱۹کیلومتر آن در دو قطعه از زنجان تا کیلومتر ۱۳ و از کیلومتر ۵۰۰+۲۸ تا شهر زرین‌آباد در سال‌های گذشته زیر ترافیک قرار گرفته و با بهره‌برداری از این قطعه ۱۵ کیلومتری عملاً ۳۴ کیلومتر حدفاصل مرکز استان و شهر زرین‌آباد، مرکز شهرستان ایجرود رسماً به بهره‌برداری خواهد رسید.

هم اکنون عملیات اجرایی آسفالت ۵کیلومتر از پروژه (حدفاصل کیلومتر ۱۳ تا ۱۸) به اتمام رسیده و با نصب علائم و گاردریل به بهره‌برداری خواهد رسید. عملیات اجرایی پروژه در حد فاصل کیلومترهای ۱۸ تا ۲۴ نیز در لایه سابگرید بوده و با اتمام ۵ دستگاه ابنیه فنی عملیات اجرایی لایه های روسازی آن شروع خواهد شد؛ همچنین عملیات اجرایی ۵ کیلومتر انتهایی(حدفاصل کیلومترهای ۲۳ تا ۲۸) نیز در مرحله‌ی آسفالت است.