شناسهٔ خبر: 83898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

اصغرکشاورز ،توسعه منابع ،اصفهان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی استان اصفهان طی گزارشی عملکرد 4 ماهه ابتدای سال این معاونت را در بخش های اداری و پشتیبانی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، اصغر کشاورزراد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این اداره کل با بیان اینکه این حوزه بعنوان اداره ی راهبردی در مجموعه ی سازمان، نقش پشتیبانی و هدایت بخش ها و واحدهای مختلف را در جهت رسیدن به اهداف واحد ایفا می نماید گفت: وظیفه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این است که در چارجوب اهداف سازمانی وسایرمقررات مربوط و با توجه به خط مشی های تعیین شده بر تمامی امور استخدامی، اداری، آموزش، خدمات و تدارکات نظارت داشته و ضمن برنامه ریزی، سازماندهی فعالیت های آنان را هدایت، هماهنگ و کنترل کند.  

وی افزود در همین راستا در بخش امور اداری، این معاونت با رویکرد الکترونیکی نمودن فعالیت ها اقدام به ایجاد بانک های اطلاعاتی پرسنلی و خدماتی تحت برنامه پایگاه داده نموده است و با برگزاری جلسات و تشکیل کمیته های مختلف  جهت «ساماندهی پورتال و درگاه های خدمات رسانی اداره کل، راهبری و نظارت وضعیت عفاف و حجاب، آماده نمودن محیط کار در جهت مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس در محیط اداری با رویکرد سلامت کارکنان، برنامه ریزی و پیش بینی رفاهیات کارکنان شاغل و بازنشسته» تصمیم گیری شده و به مرحله اجرا در آمده است.  

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این اداره کل ادامه داد: با توجه به الزامات و تکالیف قانونی در ورود اطلاعات کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی در سامانه کارمند ایران  (پاکنا) تمامی اطلاعات مربوط به احکام کارگزینی کارکنان ضمن تطبیق با اطلاعات پایه نسبت به بارگذاری آن اقدام و در چندین مرحله با رفع نواقص اخذ تاییدیه احکام  دریافت گردیده است.   


وی افزود در بخش اداری این حوزه با رویکردی راهبردی سعی در توسعه و برانگیختن تخصص‌های نیروی انسانی و ارتقا آنان از طریق آموزش، کمک در جهت توسعه مهارت ها با ارائه فرصت‌های آموزشی متنوع شده است تا بدین طریق در تحقق اهداف سازمانی گام موثری برداشته شود. و در همین راستا واحد آموزش این اداره کل با انجام نیازسنجی آموزشی و شناسایی اساتید فرهیخته اهتمام به برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی با رعایت موازین بهداشتی نموده است و با استفاده از مدرسان درون سازمانی و تعامل با موسسات دارای مجوز صلاحیت آموزشی، هزینه های مرتبط با این بخش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.  

کشاورز راد ضمن اشاره به فعالیت‌های پشتیبانی این حوزه اذعان داشت: برنامه ریزی های لازم در خصوص رفاهیات پرسنلی انجام شده است و مطابق با برنامه زمانبندی اجرایی می شود همچنین با هدف توسعه رفاهیات پرسنلی قراردادهای متنوعی با مجموعه‌های مختلف منعقد شده است تا پرسنل بتوانند از تخفیف های ویژه بهره‌مند شوند.  

وی در پایان اظهار کرد: جهت صرفه جویی در هزینه های انرژی، الگوهای به روز شده برای مدیریت منابع و مصارف (آب، برق، گاز) به‌کار گرفته شده است و با سرویس، نگهداری و نوسازی کلیه شبکه‌ها و تجهیزات تأسیسات علاوه بر رعایت دستورالعمل مدیریت سبز از حوادث احتمالی پیشگیری شده است.