شناسهٔ خبر: 8397 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آشنایی با انجمن جهانی راه PIARC

پیارک انجمن جهانی راه یا PIARC در سال ۱۹۰۹ تاسیس و در فرانسه مستقر شد. این انجمن متشکل از ۱۲۰ کشور عضو است که بازوی مشورتی شورای توسعه اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در حوزه حمل و نقل جاده‌ای به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجمع جهانی راه (پيارك) تشكيلات تخصصی است که در راستای توسعه تجارب فنی و اجرایی، به اشتراك گذاشتن سياست‌ها، خط‌ مشی‌‌ها و روش‌های اجرایی در حوزه تخصصی حمل و نقل جاده‌ای فعالیت‌ می‌کند. این مجمع که عضويت بيش از ۱۲۰ كشور جهان را دارد با تمركز بر موضوعات نگهداری و ايمن‌سازی راه‌ها، ‌حمل و نقل بار، حمل و نقل تركيبی، ‌سيستم‌های هوشمند حمل و نقل و مديريت حفظ پل‌ها و تونل‌ها فعال است.

انجمن جهانی راه یا PIARC برای تبادل تجارب کشورهای عضو و تدوین سیاست‌گذاری‌ها و معرفی آخرین ابتکار عمل‌های موفق در کشورهای عضو در رابطه با ابعاد محتلف حمل و نقل جاده ای است.

این انجمن برای پیگیری مستمر ماموریت‌های خود از ۱۷ کمیته تخصصی در چهار حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد جاده‌ها، ارتقاء عملیات بهره‌برداری و سرویس‌دهی شبکه جاده‌ها، امنیت جاده‌ها و مدیریت دارایی‌های زیر ساخت جاده‌ای تشکیل شده است که کمیته تخصصی مالی و سرمایه گذاری یکی از کمیته‌های حوزه برنامه ریزی و اقتصاد جاده‌ها است.

وزير راه و شهرسازی ۳۰ شهریور ماه ۹۳ در حكمی داود كشاورزيان را به عنوان نماينده اول ايران در مجمع جهانی راه (پيارک) منصوب كرد./

نظر شما