شناسهٔ خبر: 84215 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوری بندر خرمشهر اعلام کرد

تخفیف ۲۰ درصدی برای صاحبان کالاهای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر/برآورد ۸۰ میلیارد تومانی اعتبار لازم برای خارج سازی ۵ فروند مغروقه

جلسه مدیر کل بندر و دریانوری بندر خرمشهر از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی برای صاحبان کالای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: خارج سازی ۵ فروند مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی اظهار داشت: به منظور جذب صاحبان کالا در بندر خرمشهر تعرفه ‌هایی نظیر انبارداری، حمل و نقل کانتینری صادراتی که بخش خصوصی سرمایه‌گذار آن است تا ۲۰ درصد تخفیف برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی بندر خرمشهر و  تخفیفات اعمال شده با بازگشایی مرزها کماکان فعالیت  بندر خرمشهر در زمینه  صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه دارد .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص صادرات به کشور کویت  گفت: به منظور تسهیل صادرات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و افزایش میزان صادرات کالاهای فله‌ای کیسه‌ای و غیرکیسه‌ای، صادرات این محموله ها از طریق کانتینر  به کشور کویت در حال انجام است.

اسعدی  در خصوص خارج سازی مغروقه ها از آبراه اروند تصریح کرد: خارج سازی پنج فروند مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است و طرح خارج سازی  مغروقه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی از کارهای آن انجام شده است .

وی در خصوص میزان اعتبار خارج سازی مغروقه ها گفت: میزان اعتبار خارج سازی این ۵ فروندمغروقه  ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات خارج سازی مغرقه‌ها درنیمه دوم سالجاری عملیاتی می شود.